Projektledare för leverans av tjänster till SSG

Är du kundorienterad och kommunikativ och vill leverera över kundens förväntningar? Välkommen som projektledare till SSG!

Placering: 
Sundsvall
Bransch: 
Kvalitet och miljö
Antal tjänster: 
1

Om SSG

Med målet att göra industrin mer effektiv, säker och hållbar samordnar SSG Standard Solution Group AB, industriell kompetens för att ta fram de bästa lösningarna. Genom våra kommittéer samverkar industrin för att sätta nya standarder, ett unikt arbete som på ett hållbart sätt bidragit till industrins utveckling i över 60 år. Med kompetens och våra tjänster vill vi bidra till en industri i framkant och vara industrins självklara partner. Våra fokusområden är arbetsmiljö, hållbarhet och digitalisering där moderna arbetsmetoder och digital teknik skall vara grunden för nya tjänster som gör svensk industri internationellt konkurrenskraftig. På huvudkontoret i Sundsvall arbetar cirka 60 personer som arbetar inom affärsområdena Arbetsmiljö och Hållbarhet, samt stödfunktionerna IT, Utveckling, HR, Ekonomi och Kommunikation. Vi finns även representerade i Stockholm, Södertälje, Växjö, Hudiksvall och Bollnäs. SSG - Setting new standards.

Om tjänsten

SSG söker en projektledare till affärsområdet Arbetsmiljö med ansvar för att leverera och införa våra tjänster. SSG är inne på en spännande resa med ett starkt framtidsfokus och behöver därför stärka upp för att framgångsrikt kunna leverera enligt kundens önskemål. Du kommer att vara en avgörande faktor i SSGs leveransprocess så att kunden upplever full nytta, och du bidrar också med att kontinuerligt förbättra processen framåt.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:

  • Ansvara för kundmöten, workshops, anslutningsprocess och implementation av tjänst, både på distans och på plats hos kund.
  • Vägleda kunder i hur tjänsterna fungerar och utbilda i tillhörande systemstöd.
  • Ha löpande kontakt och stöd till kunder under hela leveransen.
  • Sköta administration och i vissa fall bearbetning av producerat material, till exempel i text och bild.

Vem är du?

Du som söker har som lägst gymnasieutbildning samt B-körkort då resor ingår i tjänsten. Det är viktigt med mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har även goda kunskaper i Officepaketet, samt erfarenhet av layout och design av text och bild. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Wordpress och programvaror för bildhantering, till exempel Adobe Photoshop. Vi ser gärna att du tidigare har haft kundansvar och har du erfarenheter från arbete inom industrin är det meriterande.

För att lyckas i arbetet tror vi att du är pedagogisk och lösningsorienterad i din relation till kunden. Du är också självgående, har god kommunikativ förmåga och värdesätter kvalitet och noggrannhet i din leverans. Du vill också bidra till att utveckla kulturen på SSG enligt våra värdeord respekt, ansvar, öppenhet och proaktivitet.

Vad kan vi erbjuda Dig?

Vi kan erbjuda dig ett kundnära projektinriktat arbete där du styr och planerar din egen tid från affär till nöjd kund. I tjänsten kommer du att ha internt stöd och samarbete med flera härliga team på SSG , så som försäljning, produktion, produktchefer och support.

Varför SSG

Bolaget är i en stark tillväxtfas och har precis satt en ny strategi mot 2021 som du blir en viktig del av. Vi kan därför erbjuda dig ett variationsrikt arbete där du får vara del av utmaningar och utveckling kopplat till tillväxten. På SSG satsar vi på ledar-och medarbetarutveckling och en utvecklad kultur. Tillsammans värnar vi om en god arbetsmiljö!

Mer information

Vi samarbetar med Experis AB i denna rekrytering och har du frågor eller vill veta mera om tjänsten är du välkommen att ringa Karin Frisendahl på telefon 070-3774546, karin.frisendahl@se.experis.com. Du kan också kontakta rekryterande chef Lena Wiig via 060 - 14 15 65 eller lena.wiig@ssg.se.

Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha via experis.se senast den 10 februari.