Tjänsteansvarig, Service-Desk till Fujitsu Östersund

Om Fujitsu Fujitsu är en komplett leverantör av produkter, tjänster och lösningar inom IT och kommunikation. Fujitsu är en ledande outsourcingpartner som fått förtroendet från flera globala svenska företag att ansvara för hela eller delar av deras IT-miljö, med tjänster och lösningar som krävs för en modern arbetsplats och IT-infrastruktur,läs mer på: www.fujitsu.com

Placering: 
Östersund
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Rollen som Tjänsteansvarig innebär att du ansvarar för att leda Fujitsus Service-Desk mot deras kunder och strategiska mål. Målet är att öka SLA och förbättra deras operativa arbetssätt på deras Service Desk. Tjänsten är på heltid med start omgående fram till 29/9 2020, och därefter med stor chans till förlängning. Placeringsort är Östersund.

Rollen som Tjänsteansvarig

Du är ansvarig för att leda ett team på distans samt på plats i Östersund, planera leveransen mot kund, uppnå uppsatta servicenivåer samt kundnöjdhet. Du leder och utvecklar medarbetare för att uppnå kvalitativ leverans och kontrollerar kostnaderna. Du har inget direkt personalansvar men är produktionsansvarig mot ditt team.


Arbetsuppgifter

  • Förbättra effektivitetsmålen
  • Operativt ansvar över nyckeltalen för kundleveransen
  • Leda team till framgång
  • Ansvarig för schemastyrning och kapacitetsplanering
  • Arbeta proaktivt för att dagligen uppfylla målen

Den vi söker:

  • Har stor erfarenhet av arbete inom Service-Desk eller IT-support, gärna som teamledare eller liknande med ansvar för måluppfyllnad
  • Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt såväl som skriftligt

Det är meriterande om du har en utbildning inom IT, eftergymnasial- eller universitetsutbildning.
Som person är du är strukturerad, initiativrik och fokuserad på att nå resultat. Att kunna jobba självständigt och vara stresstålig är en förutsättning för att du ska lyckas i rollen. Du är driven, engagerad och tycker om att se dina medarbetare växa och utvecklas.

Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Sök tjänsten i dag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Ingela Ekberg på telefonnummer 063-576673 eller e-post ingela.ekberg@manpower.se.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Experis
Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Sista ansökningsdag
Snarast