Inköpare till Nobeli Business Support Karlskoga

En av våra inköpare ska vara föräldraledig och vi söker nu dig som har tidigare inköpserfarenhet av tjänster, produkter, investeringar och förnödenheter. Vi ser att du är självgående och trygg i din kompetens gällande avtalsskrivning, upphandling och inköp med en förmåga att tänka och agera affärsmässigt i alla sammanhang.

Placering: 
Karlskoga
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Nobeli Business Support utvecklar och säljer business supporttjänster inom områden såsom Lön och personal, Säkerhet och Dokumenthantering. Företaget har ca 135 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Huskvarna.
Nobeli Business Support tillhandahåller tjänster som inte är kundernas kärnverksamhet. Tjänsterna omfattar lönehantering, inköp, patent, säkerhetsrådgivning, tekniska lösningar för säkerhet, spedition och arkivtjänster med fokus på digitala lösningar. Därtill bedriver Nobeli Business Support hotell-, restaurang- och konferensverksamhet då bolaget äger Bofors Hotell.

Du kommer att arbeta i team om fyra inköpare där din roll är att bistå, både vår interna verksamhet men också våra kunder, med behov av korrekta inköp och avrop.

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Nobeli och Experis. Du kommer att bli anställd hos Nobeli Business Support. Tjänsten är heltid och ett vikariat under minst ett år.

Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:

  • Planera och utföra beställningar
  • Följa upp leveranser i samråd med uppdragsgivare
  • Förbereda, leda och driva förhandlingar där du sköter allt från offertförfrågan till att skriva avtal
  • Ansvara för analyser gällande utveckling av volymer och inköpspriser samt följa upp resultat mot budget, mål och plan

    Du rapporterar till Inköpschef.

Vem är du?

Du har relevant utbildning för tjänsten och minst 5 års erfarenhet från kvalificerat inköpsarbete och av förhandlingsteknik. Meriterande är om du är SILF-certifierad.

För att lyckas i rollen är du en person med utpräglat sinne för affärer. Du är mål- och resultatorienterad, självgående och har en analytisk fallenhet. Som person har du lätt för att samarbeta och en mycket bra förmåga att skapa och vidareutveckla goda kundrelationer, både internt och externt. Du är prestigelös och trygg i din roll och delar gärna med dig av din kunskap till resten av teamet.
Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
B-körkort erfordras.

Vad kan Nobeli Business Support erbjuda dig?
Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor, kunder och våra leverantörer. Vi prioriterar kompetensutveckling och erbjuder stöd och resurser för att utvecklas i yrkesrollen.
Vår värdegrund bygger på kompetens, kvalité, förtroende och framåtanda. Nobeli erbjuder bra anställningsförmåner med bl a friskvårdsbidrag. Mer information om företaget hittar du på www.nobeli.se

Sök tjänsten i dag!
Experis är din partner i rekryteringsprocessen. På Experis är vi specialister på att matcha din kompetens med din nästa utmaning. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Christina Stenstrand på telefonnummer 054-22 18 87.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdatumet
30 september. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev.

Sista ansökningsdag
Snarast