IT Support till Modebranschen, Göteborg

Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet inom IT support och 2nd line support. Vår kund är en av landets största modekedjor med sitt huvudkontor i Göteborg. Du får möjlighet att arbeta mångsidigt och med varierande uppgifter och tempo. Du rör dig i fräscha kontorsmiljöer och supportar dina kollegor på plats, samt har även remote support för företagets produktionsanläggningar i Asien. Detta är en unik möjlighet för rätt person att växa och utvecklas inom ett företag som storsatsar på digitalisering och nya verktyg.

Placering: 
Västra Götalands län, Göteborg
Bransch: 
IT, data, Experis Talent, Teknik, Naturvetenskap
Antal tjänster: 
1

Rollen som 2nd line support

I din roll i kundens servicedesk ansvarar du för supporten på huvudkontoret/distributionscentralen samt stöttar lands- och produktionskontorens IT-behov. Som medarbetare i servicedesken ingår du i ett team på åtta personer. Du agerar första kontakten för medarbetarna rörande deras tekniska problem. Kontakten sker via telefon, mail och lokalt ute i verksamheten. Du följer sedan ärendet hela vägen till lösning eller så långt det är möjligt före eskalering.

Vidare ansvarar du för att samla in den nödvändiga information som behövs för att kunna hantera ärenden, göra analys och undersökning om var problemet kan ligga. Du arbetar proaktivt för att effektivisera supportprocessen och säkerställer att organisationens behov av support minskar.                                            

Vi ser även att du deltar och stöttar vår kunds digitaliseringsresa samt arbetar med att ta fram automatiserade processer och tjänster mot visionen för den framtida service desken.

 

Din bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

  • minst 3-5 års erfarenhet av att supportera i både PC- och MAC-miljö på 2nd-line nivå.
  • kunskaper och erfarenhet inom Enterprise Mobility Management, eller Mobile Device Management då kunden kommer börja arbeta systematiskt med detta.
  • kunskap och erfarenhet av arbete inom Active Directory.
  • kunskap och erfarenhet av arbete inom SCCM.

Det är meriterande om du har

  • erfarenhet kring skrivare och butikssystem
  • eftergymnasial utbildning inom IT  

Tempot är högt i service desken så vi ser gärna att du kan hantera många järn i elden. Du kommunicerar budskap och information på ett enkelt och tydligt sätt, både på engelska och svenska i tal och skrift. Du kommer även ges möjlighet att jobba med systemansvar och samarbeta med de leverantörer som organisationen har.
 

Som person är du social och serviceinriktad och har lätt för att ta kontakt med nya människor. Du tar stort ansvar i ditt arbete och har en hög noggrannhet i det du gör. Du är bra på att själv driva ditt arbete framåt och tar ansvar för att processer och arbetssätt följs. Du samarbetar gärna och har ett genuint intresse för att hitta de bästa lösningarna för organisationen. Vi ser att du är en person som inte räds förändringar och förstår prioriteringar.

 

Vad kan vi erbjuda dig

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser du vill utveckla. På Experis IT är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

 

Ansökan till uppdrag 

Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken på denna sida. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor rörande konsultrollen är du välkommen att maila Kandidatspecialist Emma Sköldberg på emma.skoldberg@se.experis.com.