Kvalificerad administratör

Från och med 1 september 2018 får Sverige en Myndighet för digital förvaltning. Myndigheten ska vara en katalysator och öka digitaliseringen av den offentliga sektorn. Myndigheten ska driva förändring och sprida arbetssätt och kunskap om digital verksamhetsutveckling som hela den offentliga sektorn kan ha nytta av. Det kommer att vara en öppen och modern arbetsplats där ny teknik används och där det digitala är förstahandsvalet. Vill du bidra till ökad samhällsnytta genom digitalisering? Vill du vara med och bygga en modern myndighet med modiga, kunniga och kvalificerade medarbetare? Då kan du vara den vi söker.

Placering: 
Västernorrlands län
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Vill du vara ett stöd för hela myndigheten vad gäller administrativa processer och vara en central person för alla anställda? Då kan du vara den vi söker.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att ansvara för myndighetens diarieföring, att utveckla och kvalitetssäkra registratorsfunktionen och myndighetens hantering av allmänna handlingar. Du är ett stöd och ger råd till chefer och medarbetare i frågor som rör offentlighet, sekretess och ärendehantering. Under myndighetens uppbyggnad kommer ett särskilt fokus vara att introducera nyanställda i myndighetens administrativa processer. Du kommer även ansvara för koordinering, planering och genomförande av externa möten, evenemang, utländska besökare och resor.

 

Vi söker dig som har:

  • Lägst gymnasieutbildning
  • Erfarenhet av administrativa system och erfarenhet av kvalificerad administration
  • Erfarenhet av offentlig sektor
  • Mycket goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska

 

Meriterande

  • Goda kunskaper i de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning, såsom offentlighet- och sekretesslagen
  • Erfarenhet av textbearbetning och god känsla för form, layout och kommunikation
  • Ytterligare språkkunskaper

 

Personliga egenskaper  

Då arbetet innebär en hel del interna och externa kontakter lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper som social kompetens och god samarbetsförmåga. Samtidigt har du förmåga att arbeta självständigt och tar egna initiativ när du ser att det behövs. Du hanterar snabba förändringar, lösningsorienterad och rycker in där det behövs med kort varsel.  Vidare är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann samtidigt som du är flexibel och bra på att genomföra stort som smått.  Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga och du är en god ambassadör för myndigheten.  Du är trygg i att utrycka dig väl i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

 

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i augusti 2018.

Vi eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen vad gäller kompetenser och erfarenheter och vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Är du intresserad?

Experis AB i Sundsvall håller i rekryteringen och ansvariga rekryteringskonsulter är Alexandra Köhn 070-2873930  alexandra.kohn@se.experis.com eller Karin Frisendahl 070-3774546 karin.frisendahl@se.experis.com

Fackliga kontaktpersoner är Roger Pettersson för Seko 070-609 06 13, Jonas Lidberg för Saco-S 070-665 29 65 och Marie-Therese Gyllhede för OFR-S 076-135 00 88.

Din ansökan med CV och ett brev där du beskriver varför just nu passar för rollen vill vi ha via länken nedan senast den 29 april.

Läs mer om myndigheten via länken

www.sou.gov.se/fi-201709-utredningen-om-inrattande-av-en-myndighet-for-digitalisering-av-den-offentliga-sektorn/

 

Läs mer om att flytta till Sundsvall här:

https://naringslivsbolaget.se/etablera-och-utveckla-foretag/inflyttningsservice/

 

 

 

Sista ansökningsdag
2018-04-29