Brenderup AB söker Commodity manager/operativ inköpsansvarig

Placering: 
Jönköpings län, Jönköping
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Brenderup Group är Skandinaviens största leverantör - och ett av Europas ledande varumärken - av trailers (släpvagnar) och lastsystem för yrkesmässigt och privat bruk. Våra produkter finns tillgängliga för försäljning samt för uthyrning och de används av miljoner konsumenter. Gruppen innefattar väl positionerade varumärken som Brenderup, Fogelsta, Westbay Trailers, Brenderup Rental och Mont Blanc.

Brenderup Group har 580 anställda vid fem produktions- och monteringsfabriker och försäljningskontor i Sverige, Norge, Danmark, Polen, Rumänien, Tyskland, Frankrike, Storbritannien och Italien. Huvudkontoret finns i Malmö. Gruppen har en omsättning på cirka 970 miljoner kronor.

För mer information, besök www.brenderupgroup.com


Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren inköpare som kommer att arbeta i en bred roll både strategiskt och operativt.

Som Commodity manager har du helhetsgreppet inom inköp för ett flertal produktgrupper. Detta innebär att du har de strategiska kontakterna med leverantörerna när det gäller kvantitet, kvalitet, leveranser och priser.

Som operativ inköpsansvarig ansvarar du för all materialförsörjning och att säkerställa effektiva leveranser av material till vår produktion. Du kommer arbeta med uppföljning och utveckling av inköpsrutiner samt prognoshantering och leveransplaner. Arbetet innebär dagliga kontakter med leverantörer och ett nära samarbete med kollegor inom främst planering och produktion, men där du också är den i organisationen naturliga kontaktytan för alla typer av frågor rörande inköpsprocessen.

Tjänsten är placerad i Jönköping och du rapporterar till inköpsdirektören i Polen.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett antal års erfarenhet av inköpsarbete och är en duktig förhandlare, du har god förståelse för inköpsprocesser och logistikflöden. Akademisk utbildning alternativt KY/YH-utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik är ett starkt önskemål. Du har mycket goda kunskaper inom MS Office och är mer eller mindre en expert inom Excel. Du har också utmärkta kunskaper i svenska och engelska. Har du erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Axapta är detta meriterande.

Som person är du flexibel och har en nyfikenhet över att förstå och se helheten i en organisation. Att vara analytisk och att ha ett organisatoriskt sinne är en stor fördel i denna roll. Du är handlingskraftig och ser var det behöver göras förändringar för att uppnå framgång. Du tar gärna initiativ och är orädd för att hitta nya lösningar och har inga problem med att självständigt ta både kortsiktiga och långsiktiga beslut.

 I din roll har du många kontaktytor, både interna och externa, det är därför viktigt att du är utåtriktad, är duktig på att kommunicera och har lätt för att bygga och bibehålla goda affärsrelationer.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Brenderup AB med Experis AB, en del av ManpowerGroup.

Du söker tjänsten via länken på denna sida med registrerat och uppdaterat CV. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Sivefäldt på telefon 0500-38 14 37 eller e-post petra.sivefaldt@se.experis.com.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 april.

Välkommen med din ansökan!
 

Sista ansökningsdag
2017-04-30