VD till Säfflebostäder AB

I Säffle kan vi, vill vi, vågar vi. Vi har en öppen attityd och välkomnar det nya. Vi värnar om varandra och vårt samhälles växtkraft. Vi är kända för vårt goda värdskap. Med stolthet säger vi att vi är Säfflebor. Säffle är en plats för framtiden!

Placering: 
Värmlands län, Västra Götalands län, Säffle
Bransch: 
Management
Antal tjänster: 
1

Säfflebostäder AB är ett kommunalt helägt bolag med 1300 lägenheter och 100 kommersiella lokaler. Bolaget förvaltar cirka 220 000 kvadratmeter area, varav drygt hälften är förvaltningsuppdrag för kommunens skolor, förskolor, äldreboende och förvaltningsbyggnader samt för industri- och kommersiella lokaler till andra bolag i kommunkoncernen.

Vår nuvarande VD kommer under 2020 gå i pension och vi söker nu hans efterträdare. Har du ett engagemang i samhället och i andra människor? Vill du genom ett aktivt och engagerat arbete, leda en verksamhet på ett sätt som skapar engagerade och motiverade medarbetare och en företagskultur som får människor att växa och ta ansvar? Om svaret är ja, läs då vidare och visa ditt intresse som VD hos Säfflebostäder AB.


Arbetsbeskrivning

Som VD har du det övergripande ansvaret för verksamheten, personal och budget. Dina uppgifter blir att leda och utveckla bolagets verksamhet på ett affärs- och resultatinriktat sätt med kopplingar till de utmaningar företaget står inför. Detta genom ett engagerat och resultatinriktat ledarskap.

Täta kontakter med ägare, entreprenörer och kunder är naturliga inslag i arbetet. I din roll ingår att ha förståelse för allmännyttiga bostadsföretags roll i lokalsamhället och de villkor som offentligt ägda bolag verkar under.

Som VD är ditt övergripande uppdrag att skapa förutsättningar för Säfflebostäder AB's medarbetare att kunna leverera effektiva tjänster utifrån verksamhetens behov och med hög kundnöjdhet.

VD rapporterar direkt till styrelsen och ingår i kommunens strategiska chefsgrupp.

En viktig del i VD-uppdraget är att bidra till kommunens utveckling tillsammans med den övriga organisationen. Detta sker genom aktivt deltagande i utveckling av kommunens huvudprocesser.


Vem är du?
Vi tror att du har en akademisk utbildning eller motsvarande samt flera års erfarenhet att leda en verksamhet med bestående och gott resultat. Har du dessutom vana från offentlig verksamhet, fastighetsbranschen och kunskap om entreprenadjuridik är det meriterande.

Vi söker dig som är en erfaren ledare och som tidigare haft en roll med resultatansvar. Du är en duktig förhandlare och har flera års erfarenhet som chef med ansvar som spänner över ett brett område. Du har erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsarbete och är van vid upphandlingar.

Som person är du lyhörd och tydlig i ditt sätt att leda och kommunicera och vi ser att du som person är trygg i dig själv samt har ett prestigelöst förhållningsätt. Ditt ledarskap kännetecknas av mål och resultatfokus i kombination med en god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete. Du är en god kommunikatör som bygger omfattande kontaktnätverk både inom och utanför organisationen.


Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Glennert, Experis, på 054-221881 alternativt Christina Stenstrand, Experis på 054-221887.

Du lämnar din intresseanmälan till denna tjänst genom att klicka på länken här intill, med bifogat CV. Sista dag för intresseanmälan är den 28 april.

Välkommen med din intresseanmälan!