Marknadskoordinator med inriktning mot digital kommunikation

Vi brinner för medicinteknik. Vi erbjuder en mängd högkvalitativa produkter - från basprodukter till avancerad spjutspetsteknologi. Vi håller vad vi lovar och gör det komplexa enkelt. Vi lyssnar på kunden och delar med oss av vår kunskap. Vi gillar att förbättra sjukvården dag för dag - och patienternas bästa ligger oss varmt om hjärtat. Mediplast är i en expansiv fas och söker därför ytterligare medarbetare till vårt nyrenoverade huvudkontor i Malmö:

Placering: 
Malmö
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

​Mediplast är i en expansiv fas och vår kommunikationsstrategi och varumärkesplattform håller på att uppdateras. I samband med detta kommer vi utveckla vår digitala kommunikation och söker en kollega som på ett kreativt sätt kan ta sig an denna nya roll. Arbetet som Digital Kommunikatör är brett och omväxlande, du får möjligheten att arbeta med såväl intern som extern kommunikation kopplat till vår varumärkesplattform och kommunikationsstrategi. Detta innebär att du bland annat kommer ta fram material till intranät, sociala medier och kampanjer. Ett initialt projekt blir att uppdatera vår hemsida och därefter ansvara för dess innehåll. Du kommer att tillhöra Marknadsteamet med produktchefer och marknadskoordinator.

Din roll består av två huvuddelar:
Content production

  • Planera, producera, skriva, korrekturlästa, redigera och underhålla innehåll och marknadsföringsmaterial, såsom broschyrer, nyhetsbrev, webbinnehåll, Powerpoint presentationer och uppdateringar av sociala medier.
  • Se till att varumärkesplattformen hålls uppdaterad och efterlevs.


Kampanjhantering

  • Planera, implementera och utvärdera digitala marknadsföringskampanjer tillsammans med Produktcheferna.
  • Analysera kampanjutfall, ge feedback och rekommendationer.


Vem är du?
Du är van vid att självständigt driva digital kommunikation, samt är duktig på att formulera budskap och är innovativ och kreativ i ditt tänk kring marknadskommunikation. Kompetens och erfarenhet av att designa, genomföra, mäta och optimera digitala kampanjer och SEO är också viktigt i rollen. Vi tror också att du har en bra känsla för färg och form och förmåga att skriva säljande texter med hjälp av stödsystem som Indesign, Adobe, Photoshop, Illustrator, Umbraco m.fl. Har du erfarenhet av fotografering är det meriterande. Du har relevant utbildning och förmåga att planera och prioritera eget arbete med minst några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av kommunikationsarbete inom Life science, Med Tech, läkemedelsbranschen eller motsvarande är det meriterande.
Marknadsteamet jobbar internationellt och det är viktigt med utmärkt svenska och engelska i både tal och skrift. Kan du fler nordiska språk är det en fördel.
Har du några frågor om tjänsten, kontakta Experis och rekryteringskonsult Patrik Nordberg på 040-660 63 55 patrik.nordberg@se.experis.com, Pierre Bellin på 040-660 63 03 pierre.bellin@se.experis.com

Sista ansökningsdag
Snarast