Materialplanerare hos kund i Eskilstuna

Materialplaneraren har det övergripande ansvaret för förhållandet till leverantören och deras specifika tillbehörssortiment. Du arbetar kontinuerligt med leverantörsutveckling, anpassa prognoser och förbättra förhållandet och prestanda med varje leverantör. Materialplaneraren är, förutom leverantörer, ofta inblandad med andra intressenter i andra funktioner och försäljningsregioner.

Placering: 
Eskilstuna
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Materialplaneraren har det övergripande ansvaret för förhållandet till leverantören och deras specifika tillbehörssortiment. Du arbetar kontinuerligt med leverantörsutveckling, anpassa prognoser och förbättra förhållandet och prestanda med varje leverantör. Materialplaneraren är, förutom leverantörer, ofta inblandad med andra intressenter i andra funktioner och försäljningsregioner. Förståelsen av vikten av korrekt stamdata och kapacitet att interagera effektivt är mycket viktigt. I denna roll är du ansvarig för att analysera historiken och genomföra prognoser av sortimentet. Du behöver söka upp fakta kring faktisk försäljning, krav och anpassningar. Genom er analys och erfarenhet så uppnår ni era mål inom tids- och kostnadsramen.


Ditt ansvar innebär;

  • Uppskatta upphandlingens behov genom att ta hänsyn till tillgänglighet, efterfrågan och kostnader etc.
  • Godkänn / modifiera / avvisa systemets föreslagna köpförslag och arrangera upphandling genom att fastställa leveransscheman och order
  • Uppföljning av leveranser mot skickade leveransscheman, uppdatering av de reviderade leveranstiderna i systemet, ange direktkontakt för brådskande förvärv, bestämning av transportsätt vid brådskande hantering av returorder
  • Förbättra, utveckla och utforma nya former av materialleverans från leverantörer
  • Samarbeta med leverantörer för att uppnå krav på leveransprecision, flexibilitet och ledtid
  • Utför leverantörsbesök och förhandla materialhanteringsfrågor, leveranser etc.
  • Ger stöd och deltar i förhandlingar med leverantörer
  • Hjälper regioner / marknadsföringssidor med information om leveranstider mm i kundrelaterade frågor
  • Hantera och lösa fakturaproblem
  • Ställ in prognosmodeller och lagerhanteringspolicyer för bifogningsverksamheten
  • Koordinera bifogad verksamhet enligt nya lanseringar
  • Säkerställa hög tillgänglighet över tiden till låg kapitalkostnad för lager
  • Uppnå operativa KPI

Vem är du?

  • Har högskoleexamen inom logistik eller annat relevant område eller erfarenhet
  • Analytisk förmåga med god affärsutveckling
  • Kan MS Office-paket
  • Logistisk kunskap och erfarenhet som arbetar med lagerhanteringssystem
  • Analytisk och holistisk syn
  • Kommersiell förståelse
  • Problemlösning och pragmatisk inriktning
  • Kundfokuserad och god analytisk förmåga att förstå det verkliga behovet av kunder
  • Självmotiverad och kunna hantera tid och prioritera arbetsbelastning
  • Engelska och svenska, flytande talat och skrivet. Ytterligare språk anses vara en förtjänst.
  • God kunskap i hela leverantörskedjan från kund till leverantör både ur processsynpunkt och även ur systemsynpunkt

Vårt erbjudande:
Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT, Engineering och Finance. Vi är en av få bemanningsföretag har avtal med välkända företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på https://www.experis.se/swe/vart-erbjudande/konsult/

Söker du den här tjänsten har du möjlighet att få Sofie Andersson som konsultchef! Sofie jobbar som konsultchef i Eskilstuna och samarbetar med många olika kundföretag inom ett flertal olika branscher. Sofie brinner för det personliga mötet och jobbar alltid för att ha en öppen och ärlig dialog med sina kandidater och konsulter. Hennes dörr står alltid öppen och hennes konsulter kan känna förtroende i att vända sig till henne. Sofie känner att hon har lyckats i sin roll när hon ser sina konsulter växa och utvecklas i både sin karriär och sin personlighet. Att matcha rätt kandidat/konsult för rätt uppdrag är något som Sofie är mycket duktig på!

Ansökan
Ansök via ansökningslänken här bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Sofie Andersson på sofie.andersson@se.experis.com. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Sista ansökningsdag
Snarast