Teknisk Produktspecialist till Samsung, Stockholm

Är du teknisk produktspecialist på jakt efter nästa utmaning? Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med service och support av mobil- och PC-produkter. Här får du chansen att arbeta för vår kund, Samsung, ett av världens snabbast växande varumärken och där du verkligen får vara med och göra skillnad! Är du rätt kandidat? Då ska du söka rollen redan idag!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Plats: Kista, Stockholm
Uppdragslängd: Omgående - April 2021, med möjlighet till förändring

Rollen som Teknisk Produktspecialist

Som teknisk produktspecialist är ditt huvudansvar att stödja Samsungs auktoriserade servicepartners för PC- och mobilprodukter i Norden. Du arbetar i nära samarbete med produktions- och utvecklingsverksamheten. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö med ett av världens snabbast växande varumärke där du blir en viktig del i att berika och förenkla konsumenternas vardag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att innefatta

  • Identifiera och analysera produktkvalitet
  • Avancerad diagnos och felsökning av produkter
  • Supportera auktoriserade service-parantes med utbildning och riktlinjer
  • Besök hos auktoriserade service-parantes i Norden
  • Eskalera produktkvalitetsproblem till produktions- och utvecklingsverksamheten
  • Hantera implementering av ny systemlogik samt följa upp med partners
  • Assistera företagets kundservice med tekniskt avancerade problem
  • Driva förbättringsprojekt för att utveckla och förbättra produktkvalitén och kundnöjdhet
  • KPI-hantering och analys av data

Vi söker dig som har:

  • Teknisk examen inom IT, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter
  • Erfarenhet av arbete med service och support av mobil och/eller PC-produkter
  • God kunskap inom och förståelse för moderna mobil- och PC-produkter, både mjukvara och hårdvara
  • Erfarenhet av arbete med projektledning
  • God kunskap i Microsoft Office-applikationer
  • Goda kunskaper samt erfarenhet av Android

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har lätt för att lära dig och ta in ny information, då rollen innebär mycket eget ansvar i att driva arbetet framåt. Du har god förmåga att bedöma och prioritera samt är van att ta egna initiativ i nya situationer där du också behöver vara innovativ och tänka utanför boxen.
Eftersom arbetet innefattar diagnostik, problemlösning samt analys av data behöver du vara analytisk samt ha förmågan att lösa problem strukturerat med logiska och systematiska metoder. Då rollen innefattar kundkontakt och resor i de nordiska länderna behöver du vara serviceinriktad, kundorienterad och ha utmärkt kommunikationsförmåga i både svenska och engelska samt inte ha någonting emot resor i arbetet.

Vad vi på Experis IT kan erbjuda dig

Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera branscher så som IT, Telecom, Bank, Finans och Industri. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklingsmöjligheter och breda erfarenheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef hittar vi de rätta utmaningarna för dig och din karriär för att du ska kunna utveckla de kompetenser och mål som du vill.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial samt kostnaden för certifieringar. Vi erbjuder dig dessutom;

  • Lön även när du är mellan uppdrag
  • Semesterersättning
  • Fast lön
  • Försäkring
  • Trygga kollektivavtal
  • Pensionsavsättning

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande då tjänsten önskas tillsättas snarast. Har du frågor om rollen som konsult är du välkommen att maila Julia Höglund på julia.hoglund@se.experis.com