Är du Övikshems nästa Receptionist/Kundcentermedarbetare?

Just nu söker vi en stjärna inom service och kundbemötande till AB Övikshem. Här får du arbeta på en trevlig arbetsplats och bidra i samhällsutvecklingen och i människors tillgång till bra och tryggt boende i livets olika skeenden. Dessutom får du möjlighet att arbeta i en stödjande och prestigelös företagskultur tillsammans med duktiga och engagerade kollegor! Visst låter det kul? Skicka in din ansökan idag!

Placering: 
Örnsköldsvik
Bransch: 
Kundtjänstarbeten
Antal tjänster: 
1

Om AB Övikshem

Örnsköldsviks kommun - vi ser möjligheter! Örnsköldsvik ligger i Västernorrlands län och har cirka 55 000 innevånare. Kommunen ingår i världsarvet Höga Kusten och har nationalparken Skuleskogen som närmsta granne. Örnsköldsvik är en expansiv kommun där nya företag startas, byggkranarna snurrar och som tack vare högteknologisk exportindustri och stor tjänstesektor även kan erbjuda gott om intressanta jobb. AB Övikshem äger och förvaltar 3400 bostäder och är Örnsköldsviks kommuns största hyresvärd med ett varierande utbud av bostäder och lokaler i olika delar av kommunen och i varierande storlekar och prisklasser. Våra kärnvärden - trygghet, engagemang och nytänkande - har en stark koppling till vår vision och beskriver vad vi står för nu och i framtiden.

Läs mer på www.ovikshem.se.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Receptionist/Kundcentermedarbetare ingår flera delar, men viktigast blir att vara ansvarig för receptionen som Övikshem bemannar och som är gemensam för de fyra kommunala bolag som sitter tillsammans på Sjögatan.

Du kommer att ingå i en grupp med åtta erfarna och hjälpsamma kollegor - kollegor som främst jobbar i kundcenter och som kommer att hjälpa dig i starten så att du snabbt blir varm i kläderna.

Som ansvarig för receptionen kommer du att:

  • stötta de kommunala bolagen med receptionsservice
  • göra diverse inköp
  • ansvara för posthantering
  • ansvara för Övikshems nyckelhantering

Dessutom kommer du att stötta kundcenter med:

  • uthyrning av lägenheter, bilplatser, förråd, studentrum
  • kundkontakter via besök och telefon
  • kreditprövning, referenstagning och intyg
  • hyresavtal, nya och uppsagda
  • felanmälan

Den vi söker

Som person är du en duktig problemlösare som har en stark servicekänsla och drivs av att underlätta och hjälpa andras vardag. Du har lätt för att lära dig och har en god förmåga att hantera många parallella uppgifter på ett effektivt sätt. Du tar initiativ, trivs med eget ansvar och självklart är du även en glad och kommunikativ person som har ett stort intresse för människor från många olika kulturer och bakgrund.

Vi söker dig som:

  • har gymnasiekompetens
  • har minst fem års erfarenhet av roll med service och kundkontakt, meriterande är tidigare arbete i reception
  • har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
  • har god datorvana
  • har B-körkort
  • har goda kunskaper i svenska och engelska

AB Övikshem eftersträvar mångfald. De värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Håkansson, Experis på telefonnummer 0660-59972 eller e-post maria.hakansson@se.experis.com.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Urval kan komma att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!