Digital/Data kundanalytiker till PostNord

PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2016 hade koncernen 33 000 anställda och en omsättning på 38,5 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna.

Placering: 
Stockholms län, Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Försäljning, marknad, reklam, IT, data, Inköp, logistik, HR, juridik
Antal tjänster: 
1

Bli en del av vårt team

Säljkanalen Marknadskommunikation är en enhet inom PostNord Sveriges försäljningsorganisation som arbetar fokuserat mot de största och mest potentiella kunderna inom reklamaffären och logistiklösningar.

Teamet Analys & Kundinsikt ingår i säljkanalen Communication Services och består idag av totalt sex personer. Teamets arbete säkerställer att försäljningsorganisationen har tillgång till, och kompetens om, nödvändiga kundinsikter och analyser. Vidare bidrar teamet till att analysen integreras i försäljningsarbetet i harmoni med affärsmodell, försäljningsprocess och tjänsteutbud. Teamets medlemmar deltar aktivt i kundmöten och workshops.

Du har vad som krävs

Du har relevant akademisk examen inom marknad, ekonomi, statistik eller motsvarande och har jobbat minst två år med analys. Din roll kräver god kunskap om hur digitala och fysiska medier via kundinsikt kan kombineras för ökad effekt. Du är specialist på att utifrån stora mängder data skapa kundinsikter och är van vid att skapa frågeformulär, preparera data, välja rätt analysmodell och ta fram agerbara insikter. Du hanterar Google Analytics, facebooks annonsverktyg, social listening mjukvaror, SPSS/Alteryx, visualiseringsmjukvaror (Tableau, Qlik Sense) Excel m m och har analyserat kampanjeffekter (Market Automation, retargeting).

Som digital analytiker i teamet så ansvarar du för förståelsen av konsumenternas digitala beteende samt har ett delansvar för avancerad analys. Du är utåtriktad med god samarbetsförmåga, har ett stort personligt engagemang, tar initiativ och är självgående samt kan prioritera och strukturera ditt arbete. Du förväntas bidra till en ökad digitalisering inom teamet samt vara lösningsorienterad och proaktiv.

Vi levererar

Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Resor med övernattningar förekommer.

Ansök

I denna rekrytering samarbetar PostNord med Experis. Vill du veta mer om jobbet så kontakta rekryteringskonsult Magnus Gustafsson på 070-378 94 43.

Fackliga kontaktpersoner se www.postnord.com/fackliga

Urvalsprocessen sker löpande och därför är det viktigt att du skickar in din ansökan snarast, dock senast den 3 juni 2018. Besök gärna www.postnord.com/karriär, där du kan läsa mer om PostNord som arbetsplats.

Vi ser fram emot att höra från dig!