Digital säljare till PostNord Stockholm

PostNord är den ledande leverantören av bl.a. kommunikations- och logistiklösningar inom Norden. Säljkanalen Affärskommunikation är en enhet inom PostNord Sveriges försäljningsorganisation som arbetar fokuserat mot kunder och potentiella kunder inom området Affärskommunikation. Uppdraget är att behålla en ledande position inom fysisk kommunikation samt att ta en ledande position inom digital kommunikation.

Placering: 
Stockholms län
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Bli en del av vårt team

Försäljningskanalen Affärskommunikation består av totalt ca 25 säljare och specialister fördelade i olika geografier i Sverige. Vi arbetar för att ta en aktiv del i utvecklingen av våra kunders kommunikationsstrategi vilket oftast innebär en kombination av fysisk och digital kommunikation. Målet är att våra kunder ska få ut bästa möjliga effekt av sin kommunikation. Våra ledord är konsumentmakt och flexibilitet.

Ditt uppdrag blir att driva den digitala kundresan tillsammans med kollegor och kunder på den svenska marknaden. Som digital specialistsäljare arbetar du både självständigt och tillsammans med kollegor för att uppnå resultat. Som säljare har du ansvar för att förstå kundens alla utmaningar, behov samt kort- och långsiktiga mål. Med den kunskapen inspirerar du sedan kunderna med innovativ affärsutveckling för att kunderna ska bli så framgångsrika som möjligt. Allt för att uppnå målet om positionen som ledande inom digital och fysisk kommunikation.

Du har vad som krävs

Du är drivande, van att arbeta och leda kundteam självständigt, med stor erfarenhet av den digitala kundresan, har stor strategisk höjd och genuint intresse för kund. Du rör dig enkelt mellan strategiska och operativa frågor, har stort kommersiellt fokus och lätt för att samarbeta.

Utbildning

Examen från högskola, eller motsvarande förvärvad kompetens inom marknadsekonomi, är ett krav, likaså tidigare erfarenhet av affärsutveckling och digitala kundresor. Tjänsten kräver att du har körkort och du ska kunna resa inom Sverige.
 

Kompetens

  • Kompetens och erfarenhet inom konsultativt sälj
  • Erfarenhet av kundfokuserade transformations- och digitaliseringsresor
  • Erfarenhet att stödja andra i konsultativ försäljning
  • Kunna självständigt planera och hantera säljbudget och pipeline
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
     

Personliga egenskaper

  • Lätt att skapa relationer, fatta beslut samt vill prestera och skapa affärer
  • Initiativrik och du har en stark egen drivkraft
  • Målinriktad och proaktiv och ser affärsmöjligheter hos befintliga och nya kunder
  • Förtroendeingivande både internt och externt och stimuleras av förändring och utveckling
  • Tar stort eget ägarskap

 

Som en driven och erfaren digital säljare kommer du till ett ambitiöst team där du har stor möjlighet till personlig utveckling.
 

Ansök

I den här rekryteringen samarbetar PostNord med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lotta Holme på telefon 08-4523328.

För fackliga kontaktpersoner se www.postnord.com/fackliga

Vi ser fram emot att höra från dig. Vi drivs av mottot Vi kan, vi vill, vi vågar, vi levererar!

Sista ansökningsdag 31 augusti.

Vi levererar

PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2017 hade koncernen 31 000 anställda och en omsättning på 37 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.