Supporttekniker / 1st Line / Helpdesk - Stockholm

Experis IT ger dig möjligheter, genom fast anställning hos oss, att jobba med IT hos våra kunder i Stockholm i många olika branscher; Industri, IT, Stat och Kommun, Bank och Finans, Telekom mm. På uppdrag som Supporttekniker, inom Heldesk och i First Line kan vi erbjuda dig spännande karriärmöjligheter.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Experis IT Ger dig möjligheter, genom fast anställning hos oss, att jobba med IT hos våra kunder i Stockholm i många olika branscher; Industri, IT, Stat och Kommun, Bank och Finans, Telecom mm. På uppdrag som Supporttekniker, inom Heldesk och i First Line kan vi erbjuda dig spännande karriärmöjligheter.

 

Din bakgrund för arbete som Supporttekniker inom Helpdesk och FirstLine

  • Utbildning inom IT, gärna KY eller annan praktisk utbildning.
  • Stort tekniskt intresse, och ca ett års erfarenhet av arbete som IT-tekniker.
  • Serviceinriktad och social  - du gillar att jobba med människor
  • Problemlösande och ihärdig – du ger inte upp utan hittar och löser felet!
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

 

Arbetsuppgifter på jobb som Supporttekniker inom Helpdesk och FirstLine

  • Ansvara för att den dagliga driften fungerar och ge användarstöd i IT-frågor. 
  • Ansvara för felsökning och avgöra hur felet åtgärdas bäst.
  • Utföra installationer av datorer och programvara, göra felsökning, underhåll och service samt teknisk support av hårdvara och programvara.
  • Ansvara för datakommunikation, drift och datasäkerhet i nätverksmiljöer.
  • Testa nya produkter och informera användarna om nyheter.
  • Göra Backuphantering
  • Administrera standardsystem, t.ex mail och kalender
  • Administrera backup-storage och applikationsservrar

 

Experis IT kan erbjuda dig

 Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Vi erbjuder dig:

  • Trygga kollektivavtal
  • Semesterersättning
  • Pensionsavsättning
  • Försäkring
  • Fast lön
  • Lön även när du är utan uppdrag

 

Hur du ansöker till oss!

Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Anna Aurell-Sundvall på aau@se.experis.com

 

Sökord: support-tekniker, helpdesk, it support, technical support, desktop support, support engineer, system administrator, service desk,

 

Sista ansökningsdag
Snarast