Senior rådgivare

Placering: 
Västernorrlands län, Sundsvall
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Från och med 1 september 2018 får Sverige en Myndighet för digital förvaltning. Myndigheten ska vara en katalysator och öka digitaliseringen av den offentliga sektorn. Myndigheten ska driva förändring och sprida arbetssätt och kunskap om digital verksamhetsutveckling som hela den offentliga sektorn kan ha nytta av. Det kommer att vara en öppen och modern arbetsplats där ny teknik används och där det digitala är förstahandsvalet.

Vill du bidra till ökad samhällsnytta genom digitalisering? Vill du vara med och bygga en modern myndighet med modiga, kunniga och kvalificerade medarbetare? Då kan du vara den vi söker.

 

Är du en kommunikativ person som vill arbeta med strategiska frågor? Vill du ta dig an ett samordningsansvar? Då är kanske det här uppdraget något för dig.

Arbetsbeskrivning

Som senior rådgivare kommer du att ha en central roll i myndigheten genom att utveckla myndighetens gemensamma arbetssätt och processer. Du kommer även att samordna myndighetens kontakt med Regeringskansliet, ansvara för myndighetens utredningar och att ta fram olika beslutsunderlag.

Vem är du?

Då myndigheten är i etableringsfasen krävs det att du trivs med att bygga struktur och rutiner där inga svar finns på förhand. Tycker om att arbeta självständigt och är van att ta egna initiativ.

Vi söker dig som har:

  • Akademisk examen inom relevant ämnesområde  
  • Mycket god kännedom och erfarenhet av arbete i statlig myndighet
  • Erfarenhet av att arbeta på en strategisk nivå i frågor som avses inom arbetsområdet
  • Erfarenhet av digitalisering av den offentliga sektorn och van att kommunicera möjligheter och utmaningar utifrån ett helhetsperspektiv

Meriterande

  • Erfarenhet av att etablera nya arbetssätt och leda förändringsarbete
  • Erfarenhet av arbete i en organisation som i hög grad samarbetar med andra parter
  • Erfarenhet av arbete i internationella sammanhang
  • Mycket goda språkkunskaper i så väl svenska som engelska

Personliga egenskaper  

Som person är du kommunikativ med en naturlig förmåga att skapa engagemang i din omgivning. Du har god förståelse för uppdragets innehåll och kan lätt koordinera vilka resurser som behövs. Du är målinriktad och kan på ett pedagogiskt sätt beskriva den för din om givning och sätta dem i ett sammanhang. Vidare har du lätt för att knyta kontakter och bygga långsiktiga relationer utan att ge avkall på den personliga integriteten. 

Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i augusti 2018.

Vi eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen vad gäller kompetenser och erfarenheter och vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Är du intresserad?

Experis AB i Sundsvall håller i rekryteringen och ansvariga rekryteringskonsulter är Alexandra Köhn 070-2873930  alexandra.kohn@se.experis.com eller Karin Frisendahl 070-3774546 karin.frisendahl@se.experis.com

Fackliga kontaktpersoner är Roger Pettersson för Seko 070-609 06 13, Jonas Lidberg för Saco-S 070-665 29 65 och Marie-Therese Gyllenhed för O FR 076-135 00 88.

Din ansökan med CV och ett brev där du beskriver varför just du passar för rollen vill vi ha via länken nedan senast den 29 april.

Läs mer om myndigheten via länken

www.sou.gov.se/fi-201709-utredningen-om-inrattande-av-en-myndighet-for-digitalisering-av-den-offentliga-sektorn/

 

Läs mer om att flytta till Sundsvall här:

https://naringslivsbolaget.se/etablera-och-utveckla-foretag/inflyttningsservice/