Controllerassistent / Ekonomiassitent till kommunalt fastighetsbolag.

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Hos oss på Experis arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig!

Placering: 
Skåne län, Malmö
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en controllerassistent till ett kommunalt fastighetsbolag i centrala Malmö. Du kommer vara anställd av Experis och uthyrd till vår kund. Start på uppdraget är så fort som möjligt, dock senast 17/05/22 och sträcker sig till 17/12/31 med eventuell möjlighet till förlängning eller anställning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst att bestå av att kontera inkomna fakturor samt stämma av mot beställningsunderlag. I kundens organisation sker fakturakontering centralt istället för att respektive fakturamottagare själv konterar sina fakturor. Som Controllerassistent kommer du ha ett nära samarbete med en ekonomiassistent och tillsammans ansvara ni för att kontering av fakturorna sker. Utöver ovanstående arbetsuppgifter kan nedanstående arbetsuppgifter förekomma:

  • Stöd åt controllers avseende olika arbetsuppgifter
  • Registerhantering/Mallar
  • Administrativt arbete
  • Enklare kostnadsuppföljning
  • Leverantörskontakter

Vem är du?

Du har minst 2 års erfarenhet av redovisnings- och konteringsarbete på en ekonomi- eller controlleravdelning. Dina system- och datorkunskaper är mycket goda och du hanterar Excel väl. Du kan använda såväl svenska som engelska flytande både i tal och i skrift.

För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och du har en stor social kompetens.

Vad kan vi erbjuda dig?

Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Kontakta konsultchef Carl-Johan Andersson vid frågor på 040/6606301 eller carl-johan.andersson@se.experis.com