Order/Fraktspecialist sökes omgående till NKT i Alingsås

Experis söker just nu en order/fraktspecialist till vår kund i Alingsåsområdet. Du kommer att arbeta i ett kundsupportteam där du stödjer order och transporthanteringen gentemot kunder, såväl inom som utanför EU. Uppdraget startar omgående eller enligt överenskommelse och pågår till december 2019 då det är ett föräldravikariat.

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Om företaget
Sedan 1891 har NKT varit en av pionjärerna inom kabeltillverkning och med sin närvaro i 18 länder och 37 platser är NKT världsledande inom kabelteknik. NKT har några av marknadernas mest moderna tillverkningsanläggningar i Tyskland, Sverige, Polen, Tjeckien, Norge och Danmark.

De mest värdefulla lösningarna, från högkvalitativa kablar till elektrisk infrastruktur och nyckelfärdiga leveranser, skapas med en "glocal" -inställning genom betrodda partnerskap och en gemensam vilja att välkomna och driva förändringar.

NKT vill också vara en förträfflig arbetsplats där branschens bästa medarbetare helst gör sin karriär och utvecklar nya, innovativa idéer tillsammans med kollegerna från hela organisationen, som ett gemensamt företag.

Arbetsuppgifter:

Du kommer att ingå i ett team med 5 personer som har det övergripande ansvaret att stödja försäljningsorganisationen med order & transporthantering.

Teamet arbetar tätt ihop samtidigt som man har olika roller/ansvarsområden, i denna tjänsten sker mycket av arbetet gentemot Norden, Ryssland och USA.

Arbetet innebär att du kommer att ha väldigt mycket kontakt med kunderna men även med transportbolag samt hantera den interna dialogen med den egna produktionsanläggningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Att behandla orderflödet i SAP
  • Säkerställa leverans av varor till kunderna, kontakta transportbolag samt vid behov förbereda exportdokumentation mm
  • Besvara kundernas orderrelaterade frågor via telefon/e-post, ex leveranstider, produktinformation m

Vem är du??
Vi ser att du har någon form av gymnasieutbildning samt minst 6 månaders erfarenhet av administrativt arbete, det är starkt meriterande om du har erfarenhet av order och/eller frakthantering. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - det är meriterande om du även kan tyska.

Naturligtvis har du en mycket god datorvana, är duktig på MS Office och har tidigare arbetat i affärssystem- det är mycket meriterande om du har arbetat i SAP.

Tjänsten innebär att du skall ha en mycket god serviceförmåga, såväl mot interna som externa kontakter och bemöter alla med en hög servicegrad och professionalism. Viktiga egenskaper är även att du är strukturerad, självgående, noggrann, samt har en positiv och hjälpsam personlighet. Vidare är du en pålitlig lagspelare, gillar ett högt arbetstempo och har ett öppet sinne för utmaningar.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Experis får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir anställd på 100% av Experis och uthyrd till kunden som ligger i Alingsås. Du arbetar måndag till fredag, kontorstider - med möjlighet till flex.
Uppdraget startar omgående eller enligt överenskommelse och sträcker sig 2019 ut, tjänsten är ett föräldravikariat.

Kontaktperson:
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Fredrik Idoffsson via telefon 033-237043 eller mail, freido@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 2019-04-04.

Varmt välkommen med din ansökan!