Ekonomiadministratör till SSG

Har du erfarenhet inom ekonomi/administration och trivs i en mångfacetterad roll som innehåller allt från grundläggande bokföring till administrativa arbetsuppgifter. Är du självgående och duktig på att prioritera? Då är det här jobbet för dig!

Placering: 
Sundsvall
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Med målet att göra industrin mer effektiv, säker och hållbar samordnar SSG Standard Solution Group AB, industriell kompetens för att ta fram de bästa lösningarna. Genom våra kommittéer samverkar industrin för att sätta nya standarder, ett unikt arbete som på ett hållbart sätt bidragit till industrins utveckling i över 60 år. Med kompetens och våra tjänster vill vi bidra till en industri i framkant och vara industrins självklara partner. Våra fokusområden är arbetsmiljö, hållbarhet och digitalisering där moderna arbetsmetoder och digital teknik skall vara grunden för nya tjänster som gör svensk industri internationellt konkurrenskraftig. På huvudkontoret i Sundsvall arbetar cirka 70 personer som arbetar inom affärsområdena Arbetsmiljö och Hållbarhet, samt stödfunktionerna IT, Utveckling, HR, Ekonomi och Kommunikation. Vi finns även representerade i Stockholm, Södertälje, Växjö, Hudiksvall och Bollnäs. SSG - Setting new standards.

Arbetsbeskrivning

Ekonomifunktionens mål på SSG är att leverera kvalitativ ekonomisk information i rätt tid så att korrekta beslut kan fattas. På enheten arbetar en grupp på fyra personer som du kommer att vara en del av. I huvudsak kommer du att arbeta med olika former av administrativa uppgifter men även enklare bokföring. I din roll har du mycket kontakt med verksamheten men även våra kunder. SSG står inför en spännande framtid och utvecklar hela tiden metoder för att bidra till industrins utveckling. Vi står bland annat inför ett byte av affärs- och ekonomisystem vilket medför ett modernare och mer effektivt arbetssätt.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:

  • I nära dialog med avdelningen för tjänstesupport hantera och uppdatera kundinformation
  • Statistik, beställningar samt arkivering
  • Grundläggande bokföring
  • Olika administrativa uppgifter

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid vårt huvudkontor i Sundsvall. Tillträde enligt överenskommelse.

Vem är du?

Till rollen som ekonomiadministratör söker vi dig som har en gymnasieutbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Vidare har du goda kunskaper inom ekonomi och vana av något ekonomisystem. Du har goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift.

Arbetet är i mycket hög grad serviceinriktat och vi fäster därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet ställer krav på samarbetsförmåga, flexibilitet, och ansvarstagande. Du är en lagspelare med teamkänsla men har också en god förmåga att självständigt lösa olika typer av frågeställningar. Vidare är du strukturerad och noggrann och har lätt för att se vad som behöver prioriteras.

Varför SSG?

SSG är i en stark tillväxtfas och du blir en viktig pusselbit i denna utveckling! Vi erbjuder dig ett variationsrikt arbete där du får vara en del av utveckling och utmaningar kopplat till tillväxten. På SSG satsar vi på ledar- och medarbetarutveckling och att utveckla vår kultur. Tillsammans värnar vi om en god arbetsmiljö!

Mer information

Vi samarbetar med Experis Finance och vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa Karin Frisendahl på 070-377 45 46, eller karin.frisendahl@se.experis.com. Du kan också kontakta Anna-Karin Mårtensson, ekonomichef på 070-759 94 81.

Skicka in din ansökan via experis.se senast den 23 juni.

Sista ansökningsdag
Snarast