Kundtjänst/orderadministratör till ZEPRO, Katrineholm

Hiab är en världsledande leverantör av utrustning, intelligenta tjänster och smarta uppkopplade lösningar för vägburen lasthantering.

Placering: 
Katrineholm
Bransch: 
Kundtjänstarbeten
Antal tjänster: 
1

I Hiabs utbud av klassledande lasthanteringsutrustning ingår HIAB, EFFER och ARGOS styckegodskranar, LOGLIFT och JONSERED skogs- och återvinningskranar, MOFFETT och PRINCETON påhängstruckar, MULTILIFT lastväxlare och ZEPRO, DEL och WALTCO bakgavellyftar. Som branschpionjär med 75 års erfarenhet vill Hiab vara sina kunders förstahandsval och partner, och bidra till att forma framtiden för intelligent lasthantering. För mer information gå gärna in på www.hiab.com.

Arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänst/orderadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att hantera ett antal kunder/marknader när det gäller beställningar (order/orderbekräftelse) samt följa upp leveranser. I dina ansvarsområden ingår även att göra offerter, prisjusteringar och tillsammans med försäljningen och marknaden göra prognoser. Gruppen (Customer Service) som du kommer att tillhöra rapporterar till försäljningschef och består idag av 4 personer som tillsammans hanterar 32 marknader.

Du kommer att tilldelas ett antal kundkonton som du ansvarar för att hantera och utveckla samt att agera kundtjänst och huvudkontakt till. Tjänsten innebär nära samarbete med många olika kontaktytor, både internt och externt. Placeringsort är Katrineholm.

Vem är du?
För att lyckas i rollen som Kundtjänstadministratör/Orderadministratör ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom logistik, försäljning, administration eller liknande. Du har ett antal års arbetslivserfarenhet gärna med internationell handel av liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan.

Strukturerad, noggrann och effektiv är tre egenskaper som krävs för att vara framgångsrik i tjänsten. Eftersom tjänsten innebär många olika samarbeten, både internt och externt, är du en naturlig relationsskapare som motiveras av att lösa problem och erbjuda ZEPROs kunder kvalitativa och professionella upplevelser. Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt. Övriga språkkunskaper är meriterande.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar ZEPRO med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke, marie.gutke@se.experis.com alt 070 -377 54 27. Vi bearbetar ansökningar löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast. Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Snarast