Redovisningsekonom till FastighetsCompetens i Sundsvall

Placering: 
Sundsvall
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

INFORMATION OM FÖRETAGET

FastighetsCompetens AB startade år 2000. Vi är ett företag som utvecklas och växer hela tiden. Idag är vi ett tjugotal anställda från Hudiksvall i söder till Örnsköldsvik i norr. Vi har en stark tillväxt genom våra befintliga kunder och nya kunder. Vårt fokus är alltid att ge lite extra i vår leverans.

Vi är en samarbetspartner inom fastighetsförvaltning där vi erbjuder tjänster inom fastighetsservice och teknisk förvaltning. Våra kunder är mestadels stora professionella fastigstighetsägare med betydande bestånd men även den lilla brf´en finns som kund hos oss.

Vår affärsidé är att genom lokal förankring tillhandahålla fastighetsförvaltning, med hög kompetens och personligt engagemang, i syfte att skapa god lönsamhet för våra uppdragsgivare. Våra kunder är fastighetsägare i såväl privata som offentliga sektorn.

Under 2017 omsatte vi cirka 30 msek med god lönsamhet, detta är i stort sett en fördubbling på två år.

Sedan december 2015 ingår vi i Trienniumgruppen, som i sin helhet har samma verksamhetsområde som FastighetsCompetens men med en geografi från Malmö i söder till Östersund i norr. Detta ger en unik kombination av lokalt förankrade företag på sina orter och med ett brett geografiskt utbredningsområde för de kunder som har det behovet.

ARBETSBESKRIVNING

Är du utbildad till gymnasieekonom och gillar att arbeta med löpande bokföring? Är du samtidigt flexibel, strukturerad och noggrann? Då kan du vara rätt person som vi söker till vår kund FastighetsCompetens. Läs mer och sök tjänsten redan idag då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden gått ut.

Som redovisningsekonom hos FastighetsCompetens kommer du att arbeta med bland annat löpande bokföring, månadsbokslut, in- och utbetalningar, fakturering, leverantörs- och kundreskontra, hantera inkassoärenden samt skatt- och momsdeklarationer. Du kommer även arbeta med andra administrativa arbetsuppgifter så som att ta fram underlag till lönekonsult, beställa kontorsmaterial och annan administration. Det är viktigt att du är prestigelös och kan ta dig an varierande arbetsuppgifter då det är ett mindre kontor du kommer arbeta på och finnas med i hela processen från order till betalning.

Arbetstiderna är vardagar, dagtid. Du kommer att sitta i lokaler i centrala Sundsvall.  Uppdraget är 1,5 år.

VI SÖKER DIG SOM:

  • Har gymnasieutbildning inom ekonomi eller liknande utbildning
  • Har erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration minst 3-4 år, främst med löpande bokföring, månadsbokslut, fakturering, in- och utbetalningar samt likvidhantering.
  • Har goda kunskaper i svenska
  • Har god datavana och behärskar Officepaketet väl
  • Har god systemvana
  • Meriterande är om du har högskole/universitetsutbildning inom ekonomi

Som person är du driven, flexibel och prestigelös. Vidare har du en positiv inställning till de arbetsuppgifter som du tilldelas. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt samt duktig på att ha en övergripande helhetssyn över vad som ska prioriteras i ditt arbete.

ÖVRIG INFORMATION

Start: 1 april eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Sundsvall 
Antal platser: 1

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär av försäkringar, tjänstepension osv och goda fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt interna kurser och föreläsningar via appar.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Linda Fernlund på Manpower/Experis, via telefon: 060-646545 eller e-post: linda.fernlund@manpower.se

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in en ansökan idag!

Följ gärna oss på Facebook Manpower Sverige (Sundsvall) och Instagram manpowerSundsvall där vi uppdaterar de senaste nyheterna!

Vi ser framemot din ansökan!