Är du vår nästa IT konsult i Stockholm?

Är du på jakt efter ditt nästa steg i karriären och har ett stort intresse för IT? Då har vi på Experis IT din nästa tjänst där du kan bygga eller utveckla din karriär! Vi söker dig som både är ute efter 1st line tjänst men även 2nd line. Via en tillsvidareanställning hos oss på Experis IT får du möjligheten att jobba på allt ifrån stora och välkända företag till mindre och nystartade. Du bidrar med ditt engagemang och din kunskap och vi bidrar med utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan redan idag!

Placering: 
Stockholms län, Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

 

Dina arbetsuppgifter som IT- supporttekniker

  • Administrera konton och behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
  • Identifiering av hårdvaruproblem
  • Ta emot IT relaterade problem via telefon och mail och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
  • Aktivt hålla dig uppdaterad gällande kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dessa.
  • Felsökning av nätverk
  • Ansvara för daglig uppföljning av den operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.

 

Arbetstider: Vardagar, kontorstid

Omfattning: 100 %

Ort: Stockholm

 

Vem är du?

För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person som har minst en gymnasieutbildning inom IT/ teknik eller motsvarande. Du har även tidigare erfarenhet av arbetat inom helpdesk, IT support eller motsvarande tjänst i minst 6 månader.

Du har ett stort och brinnande intresse för IT och drivs att lösa problem. Då du daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded, du ska tycka om att arbeta i ett högt tempo och vara öppen för förändring. Som person är du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. Som person är du ordningsam och drivs av att ständigt utveckla dina kunskaper samt hitta och lösa IT problem. Då vi har ett flertal internationella kunder ser vi att du är obehindrad i både svenska och engelska i tal och skrift.

 

 

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera branscher så som IT, Telecom, Bank, Finans och Industri. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklingsmöjligheter och breda erfarenheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef hittar vi de rätta utmaningarna för dig och din karriär för att du ska kunna utveckla de kompetenser och mål som du vill.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial samt kostnaden för certifieringar. Vi erbjuder dig dessutom;

  • Lön även när du är mellan uppdrag
  • Semesterersättning
  • Fast lön
  • Försäkring
  • Trygga kollektivavtal
  • Pensionsavsättning

 

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande då tjänsten önskas tillsättas snarast. Har du frågor om rollen som konsult är du välkommen att maila Natalie Richtnér på natalie.richtner@se.experis.com.

 

Sökord: 1st Line , First-Line, 1stline , First line , First line support , First-line support , Support , Supportteknik , support teknik , IT Tekniker , IT teknik , IT-Tekniker , Supporttekniker , AD,  Support tekniker , Front Desk , Help desk , Kundtjänst, , Active Directory , VPN , Exchange , ärendehanteringssystem , fjärrstyrningssystem , fjärrstyrning , ärendehantering , uppgiftsorienterad , serviceminded , Technical Support Analyst , Technical Support , Service desk technician , Support technician