Ekonomiassistent till bolag inom fordonsindustrin, Göteborg!

Har du nyligen tagit examen inom ekonomi och är i startskottet av din karriär? Till en av våra stora kunder som verkar inom Fordonsindustrin i Göteborg söker vi nu dig som vill ta dig an ett spännande och utvecklande uppdrag som Ekonomiassistent. Ta chansen att kunna bidra med ditt engagemang och bli en del av ett härligt och kompetent team av kollegor!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

I din roll som Ekonomiassistent kommer du ha ett stort kontaktnät av olika typer av människor inom organisationen. Du kommer att arbeta i en internationell och flexibel miljö och alltid sträva efter att förbättra och utveckla processer. Ditt team består av cirka 7-8 personer som alla är engagerade och erfarna i sin roll.

Dina arbetsuppgifter och ansvar kommer bland annat innebära:

  • Kontroll, attest och registrering av reseräkningar, kvittoblankett, representationsräkning mm.
  • Hantera support över telefon och mejlkontakt på engelska.
  • Hantera manuella betalningar, så som lön, pension och svensk skatt.
  • Sortering av avdelnings post och leverera statistik till SCB.
  • Administrativa uppgifter så som fakturering till kund, skanna, printa och posta fakturor.
  • Du kommer att sköta bokningar och kontering av fakturor i affärssystemet SAP.
  • Arbeta kontinuerligt med att förbättra och utveckla processer.

Uppdragsstart: November 2018
Uppdragslängd: Minst 6 månader med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av Experis och arbeta på uppdrag hos vår kund i Göteborg. Mer info ges vid ett personligt möte.

Vem är du?
Viktiga framgångsfaktorer i rollen, förutom att ha en passion för redovisning, är att du är en riktig lagspelare, kommunikativ, samarbetsvillig och trivs med att skapa nya kontakter och nätverk. Som person har du en positiv attityd som smittar av sig, du är driven och van vid att ta egna beslut. För att lyckas i rollen tror vi att du kan arbeta proaktivt, har vana vid att prioritera ditt dagliga arbete samt en vilja att alltid leverera med 100 % kvalité.

Kvalifikationer / Vi söker dig med:

  • Eftergymnasial utbildning i företagsekonomi eller motsvarande utbildning.
  • Minst ett års erfarenhet inom redovisning/ekonomi
  • Goda kunskap i Excel
  • Ett stort plus om du har erfarenhet av affärssystemet SAP
  • Flytande i engelska och svenska i såväl tal och skift.

Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.

Vi erbjuder alla våra anställa en trygg anställning med allt vad det innebär i form av exempelvis:
- Marknadsmässig lön
- Övertidsersättning
- Semester
- Tjänstepension
- Försäkringar enligt kollektivavtal
- Kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef.
- Friskvårdsbidrag och företagshälsovård

Kontaktperson
Ansök genom att registrera ditt CV via länken, urval sker löpande! För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Stina Johansson på stina.johansson@se.experis.com.