Supporttekniker till Helsingborgs Hem

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12000 lägenheter i över 30 bostadsområden. Vi strävar efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vill du vara med och göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor?

Placering: 
Skåne län, Malmö, Helsingborg
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som supporttekniker hos vår kund Helsingborgshem. I rollen kommer du att arbeta direkt mot användarna och supportera på plats samt över mail och telefon. Du kommer att  lösa daglig intern IT support, beställningar via telefon och vårt interna ärendehanteringssystem. Arbetet inkluderar också att lämna ut datorer och telefoner samt introducera våra interna användare i dessa verktyg. Även att uppdatera befintliga rutiner för att underlätta lösning av ärenden samt uppdatera användarinstruktioner och guider (FAQ).

Exempel på andra arbetsuppgifter är:

  • Grundläggande felsökning
  • Förebyggande arbete i syfte att minska verksamhetens supportbehov
  • Aktivt arbeta med kontinuerliga förbättringar

Detta är en konsultanställning genom Experis på 6 månader inledningsvis. 

Vem är du?

Vi ser att du har en utbildning inom IT från Yrkeshögskola eller högskola. Dessutom ser vi att du har 1-2 års erfarenhet av att arbeta i rollen som supporttekniker. Du kan även ha en gymnasieutbildning inom IT men då väger din arbetserfarenhet tyngre. För att lyckas i rollen krävs förståelse för att en av de viktiga framgångsfaktorerna är att bolaget har välfungerande IT-stöd. Som person bör du därför ha en förmåga att hjälpa den enskilda användaren till att effektivisera det dagliga arbetet och vara lösningsorienterad.

Eftersom rollen som Helpdesk/Supporttekniker innebär ett utpräglat servicearbete är de personliga egenskaperna av stor betydelse. Du bör ha en god servicekänsla och förmåga att skapa bra relationer med kunder och medarbetare. Du bör även vara lyhörd och ha en förmåga att kunna planera och organisera.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje där du kommer ha en betydande roll. Du kommer att ha förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet.

Som konsult för Experis kommer du kunna ta del av våra partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen. Vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt utvecklings- och jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdrag eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatansvarig Jakob Bergström på jakob.bergstrom@se.experis.com

Sista ansökningsdag
2018-08-17