Chef Shared Service och Lön till PostNord Sverige, Solna

Är du redo för nya utmaningar i en organisation i förändring? Vill du vara med och bygga ett modernt och innovativt Shared Service- och Lönecenter för ca 20 000 anställda? Då är denna roll något för dig!

Placering: 
Solna
Bransch: 
HR, juridik
Antal tjänster: 
1

Vi levererar.PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2019 hade koncernen ca 29 000 anställda och en omsättning på 38 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor och även huvudkontor för den svenska verksamheten i Solna. PostNord Sverige är det största av PostNord bolagen och står för 60% av bolagets totala omsättning och har ca. 20.000 anställda. 2019 omsatte PostNord Sverige ca 24 miljarder kronor

Bli en del av vårt team

I rollen som Chef Shared Service och Lön kommer du att bidra och påverka det strategiska HR arbetet inom PostNord Sverige. Du blir en del av Ledningsgruppen för HR där du ansvarar för ditt specialistområde. Vi arbetar affärsnära för att säkra förståelse för verksamheten och dess behov. Det innebär bland annat att du leder det operativa arbetet och stödjer verksamheten inom first line support och lön för hela PostNord i Sverige. I rollen ingår personalansvar för hela funktionen Shared Service och du rapporterar direkt till Head of Human Resources.

Du har vad som krävs

Vi söker dig som har akademisk examen inom Ekonomi/ Personal eller motsvarande och har minst 6 års erfarenhet av att leda en HR Shared Service funktion, där lön ingår. För rollen är det viktigt att du har erfarenhet av att sätta upp en shared service funktion inklusive löneavdelning. Vidare söker vi dig med vana att driva outsourcing- eller insourcingprocesser kopplat till lön. Vi värdesätter att du har innovativa idéer om hur man bäst och mest effektivt skapar ett modernt Service Center. Det är viktigt att du behärskar svenska likväl som engelska i både tal och skrift.

För att vara lyckosam i denna roll ser vi att du som person är förtroendeingivande, prestigelös och affärsmässig. Du är bra på att se helheten likväl som detaljerna samtidigt som du kan leda och engagera andra i din omgivning. Du värdesätter samverkan och dialog samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och vågar stå för dina beslut. Vi ser även att du förstår värdet i att skapa goda relationer för ett framgångsrikt resultat. Vidare stimuleras du av att verka i en miljö där du arbetar både operativt och strategiskt och där det finns stora möjligheter att bidra.

Vi levererar

PostNord Sverige erbjuder en kunskapsintensiv miljö och möjligheten att få arbeta med stora och viktiga frågor inom organisationen. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund, och du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansök

I denna rekrytering samarbetar PostNord med Experis. Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sophie Karlsson på sophie.karlsson@se.experis.com alternativt Therese Rocafort Svensson på therese.rocafort.svensson@se.experis.com.

Sök redan idag, dock senast den 2020-03-10.

Besök oss gärna på postnord.com/karriär, där du kan läsa mer om PostNord som arbetsplats.

Fackliga kontaktpersoner, se www.postnord.com/fackliga.

Vi ser fram emot att höra från dig.