Supporttekniker till H2 Gruppen

För att förtydliga jobbet lite så är vi kort och gott våra kunders IT-avdelning. Vi erbjuder ett utvecklande arbete i en familjär, dynamisk miljö med Koneo i ryggen. Idag är vi inom H2 20 anställda och arbetar med ca: 100 kunder fördelade på 10 IT-tekniker. Viktiga framgångsfaktorer för H2 Gruppen historiskt och framåt: • Riktigt nöjda kunder. • Hög kvalitet och trygghet i leveransen av tjänster och produkter. • Nyfikenhet på nya tekniska lösningar och affärer parat med flexibilitet i organisationen. • Effektivitets- och nyttotänkande som även kunderna får del av i form av behovsanpassade och kostnadseffektiva lösningar. • Sunt ifrågasättande och nytänkande

Placering: 
Västra Götalands län, Kungälv, Göteborg
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

H2 Rekryterar Erfaren Firstlinetekniker

Placering: Kungälv / Bohus

Anställningsform: Tillsvidareanställning

OBS Flytande svenska är ett krav för tjänsten

 

Hej !

Du kommer att ingå i ett team, som sköter telefon, ärendesystem, rutiner och hanterar dina tickets. Alla större incidenter  och requests på systemförändringar routas vidare till second line.Du löser på tiden mellan rutinerna enklare förfrågningar (användaraccess, starta services som stannat etc),

Väldigt grov systemöverblick , vi jobbar mest mellan SCADA & Historian databas och EPI Systemet. Lite avstickare finns såklart. EPI är ett system som används globalt, just nu 8 servrar i ett kluster, i EPI snurrar all mjukvara användarna ser, däri iFix och Historian, MES (Plant Applications) - (som i sin tur är kopplat mot SAP).

Övriga arbetsuppgifter             

  • Roterande veckoschema (Varje punk får man alltså ta hand om var 4:e vecka, under den veckan).
  • Telefon / Mailbox
  • Skapa (routa) ticket, kolla av mail-box på inkommande ärenden
  • Jobba i ServiceNow (ärendehanteringssystem) , routa inkommande ärenden
  • Systemmonitorering (automatiskt larm från servertjänster)
  • Köra daglig rutin, varje morgon (snabbkoll av alla servrar / viktiga tjänster)
  • Skapa ticket till rätt person/avdelning i fall någt slutar fungera
  • Skapa ticket och ta igång vissa enklare saker själv
  • Data kommer exempelvis inte in i en Proficy Historian databas (mottagarens import- funktion har stannat)
  • Data kommer inte in i SCADA server från OPC
  • Brandvägg nere / annat problem
  • Någon Windows server har en service som stannat
  • Veckorutin
  • En rutin där visst underhåll görs som ej är tidskritiskt
  • Kolla hårddiskutrymme på alla servrar etc.
  • Kolla att data importerar korrekt in i historian etc.
  • Operations support
  • Denna vecka skall något annat än de ’vanliga’ rutinerna utföras, det kan vara ngt eget projekt man brinner för etc.


I denna rekrytering samarbetar vi med Experis IT & Manpower Group, frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Omar Burazerovic på 0703-774932 /  Vänligen vänta inte med att skicka din ansökan då ansökningstiden är kort.