Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till Alingsås!

Till vår kund i Alingsåsområdet söker vi en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Du blir anställd av Experis, uthyrd till kunden och för rätt person övergår konsultuppdraget till en anställning hos kunden. Uppdraget är på heltid och startar omgående eller enligt överenskommelse.

Placering: 
Alingsås
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning
Tjänsten innebär att arbeta i den dagliga driften i Ekonomicentret för leverantörsreskontra och innefattar administrativt ekonomiarbete av transaktionskaraktär. En viktig kompletterande del är en helhetssyn på processen och tänka i flöden i det dagliga arbetet snarare än isolerade arbetsmoment.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter på leverantörsreskontra:
-Ankomstregistrering av leverantörsfakturor
-Omkontering och matchning av leverantörsfakturor
-Bevaka betalning och betala leverantörsfakturor
-Hantera betalningspåminnelser
-Medverka aktivt till att stänga eventuella luckor och att föreslå åtgärder till ständig förbättring och standardisering
-Ansvara för att arbeta enligt beslutad process


Vem söker vi till denna tjänst?
Du har goda kunskaper inom reskontraprocessen. Vidare har du erfarenhet av operativt administrativt ekonomiarbete och/eller som minst utbildning på högskolenivå inom ekonomi. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vi ser att du har en bra datavana, är bekväm med MS Office samt att du har arbetat i något större affärssystem, har du arbetat i M3 är det meriterande.

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och ordningsam. Du trivs att arbeta utifrån fastställda processer och vill aktivt bidra till att göra arbetet på centret effektivt och optimalt. Du tycker om förändringar och gillar ett högt tempo. Du tycker det är roligt med externa och interna kontakter och du bemöter leverantörer och kunder med hög servicegrad och professionalism.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.


Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Experis får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Du blir anställd på 100% av Experis och uthyrd till kunden som ligger i Alingsås. Du arbetar måndag till fredag, kontorstider.
Du startar omgående eller enligt överenskommelse. Då tjänsten genererar en anställning hos kunden är det en stor fördel om man bor i Alingsåsområdet.

Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta Fredrik via e-post freido@manpower.se
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 2018-09-25

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Snarast