Projektledare inom inköp sökes till uppdrag i Göteborg

Nytt år, nytt jobb? Du som söker efter en mer senior roll inom inköp har din chans här! Vi på Experis Finance söker just nu en Projektledare för en grupp inom inköp för till vår kund i Göteborgsområdet. Som projektledare kommer du få chansen att arbeta i en utmanande och händelserikmiljö, här finns möjligheter att använda dina tidigare kunskaper och erfarenheter inom inköp för att coacha teamet till bra affärer och skapa framgång i företaget!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Om arbetet:

Kunden i detta uppdrag är ett företag inom det tekniska området. Det är en global organisation som arbetar mycket med utmanande mål i sin verksamhet för att nå framgång. Jobbet är ett konsultuppdrag på ca 11 mån till att börja med.

På den här arbetsplatsen kommer du att vara en del av vår kunds inköpsavdelning som har ansvar för att köpa in delar till produktion och testning för verksamheten. Nu söker en grupp inom inköpsavdelningen efter en projektledare. Som projektledare kommer du har översikt över all inköpsverksamhet (leverantörsavtal, verktygsinvesteringar och kvalitetssäkring, APQP) i produktutvecklingsprojektet och andra tvärfunktionella projekt.


Arbetsuppgifter:

  • Agera som projektledare för inköp inom produktutveckling och andra korsfunktionella projekt
  • Planera, kontrollera och rapportera inköpsaktiviteter i enlighet med vår utvecklingsprocess
  • Rapportera avvikelser som berör projektplanen och utveckla åtgärdsplaner
  • Regelbundet dela och följa upp projektstatus med köpare och leverantörskvalitetsingenjörer
  • Rapportera och eskalera projektrelaterade frågor till inköpshantering
  • Förankra verktygsinvesteringar för projekten
  • Affär-, ekonomi- och kostnadshantering
  • Arbeta i enlighet med befintliga verktyg och processer och bidra till ytterligare förbättring av processeffektiviteten

Om dig:

I rollen som projektledare för inköp söker vi dig som är säker och tydlig i din kommunikation och har lätt för att leda och fatta beslut i en utmanande miljö. Du är en riktig lagspelare som har förmåga att ta initiativ och tänka proaktivt. Dessutom är du bra på att knyta kontakter och visar personlig integritet.

För jobbet ser vi att du har:

  • Universitetsexamen inom business, teknik eller annat relaterat område
  • Minst två års erfarenhet från projektledning samt erfarenhet av inköpsavdelning
  • Flytande i såväl tal som skrift på både svenska och engelska
  • Grundläggande teknisk kunskap, förmåga att förstå teckningar och tekniska ordförråd
  • Kunskap om SAFe och agilt arbete

Vad kan vi erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner. Som konsult på Experis erbjuds du goda utvecklings- och karriärmöjligheter hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Tillsammans med Experis hittar vi rätt utmaningar för dig.


Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Julia Höglund på julia.hoglund@se.experis.com .