Lönespecialist till Helsingborgs stad

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Placering: 
Helsingborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Arbetsplatsbeskrivning
HR-servicecenter är en del av HR-avdelningen inom Stadsledningsförvaltningen. HR-servicecenter betalar ut lön, handlägger pension och förvaltar HR/lönesystem för sex kommuner (samt några kommunala bolag) inom familjen Helsingborg; Ängelholm, Höganäs, Båstad, Åstorp och Svalöv och Helsingborg. I dagsläget levererar vi drygt 25 000 lönespecifikationer per månad till ett belopp av cirka 325 miljoner kronor. Vår support är bemannad varje vardag mellan klockan 8:00 - 17:00 och hanterar cirka 3 000 samtal i månaden från medarbetare, chefer, specialister och myndigheter med flera. Vi är idag drygt 40 medarbetare på HR-servicecenter.
HR-servicecenters målsättningar är att utvecklas med flera kunder inom Familjen Helsingborg, att bidra till kostnadseffektivitet för våra uppdragsgivare och bli ett av Sveriges bästa Servicecenter.

Arbetsbeskrivning
Som lönespecialist kommer du att arbeta med alla arbetsuppgifter inom lön; allt från hantering av supportärenden och intyg, registrering av anställningar och andra löneunderlag till kvalitetssäkring och kontroll. I arbetet ingår också att bemanna vår supportfunktion och ge information och stöd till våra kunder.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med löneadministration. Du har en hög allmän datamognad och intresse av att lära dig nya system. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönearbete i HR-systemet Personec P. Har du kunskap om avtal och lagar som reglerar anställningar i den offentliga sektorn är även detta ett plus.

För att trivas hos oss ska du tycka om att arbeta i en miljö som ständigt utvecklas och har ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, kommunikativ och öppen. Du har ett tydligt kundperspektiv och fallenhet för att ge god service. Det är viktigt att du kan samarbeta med andra och skapa förtroende. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din förmåga att vara en bra lagspelare.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidare anställning
Omfattning: Heltid
Tillträde efter överenskommelse

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Helsingborgs stad med Experis. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Rikard Karlsson på telefon: 0709-316 318 eller mail: .
Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående, dock senast den 21 september. Du ansöker genom att klicka på länken på experis.se där du kan ladda upp ditt CV. Varmt välkommen med din ansökan!

Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Fackliga företrädare
Cecilia Holm SACO042-10 53 45
Robert Lexeklint VISION042-10 51 95