Supportspecialist till InfoMentor

På InfoMentor tycker vi att det är en självklarhet att alla elever ska nå målen! Det har vi gjort sedan starten 1999 och idag används vår lösning av mer än en miljon lärare, rektorer, elever och vårdnadshavare i Sverige, Storbritannien, Schweiz, Tyskland och på Island som delar vår uppfattning. Vi levererar en lärplattform som förenklar skolvardagen genom att samla planering, bedömning, analys och kontakten med hemmet i ett verktyg. Läs mer på www.infomentor.se

Placering: 
Kristianstad
Bransch: 
IT, data, Kundtjänstarbeten, Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Supportspecialist med passion för kundservice.

Vill du arbeta med kundsupport och användarstöd i ett internationellt företag? Brinner du för kundservice och gillar problemlösning? Vill du vara med på vår resa för att "Alla elever ska nå målen?" Då är InfoMentor platsen för dig!

Arbetsuppgifter

Som Supportspecialist på InfoMentor arbetar du i nära samarbete med övriga medarbetare på supportavdelningen för att hjälpa våra användare på skolor, förskolor och gymnasium runt om i Sverige.

Uppgifterna består i huvudsak av följande:

  • telefon- och mejlsupport till användare (rådgivning och felsökning)
  • administration av systemet (koppla på moduler, tjänster etc.)
  • test av nya funktioner och versioner av systemet
  • ge input till utvecklingsavdelning utifrån kunders önskemål

Vem är du?

Du har ett par års erfarenhet från att ha jobbat i service desk, front line support, kundservice eller i liknande roller. Du har mycket goda datakunskaper och ett genuint intresse för att lära dig nya system.
Som person är du nyfiken och kommunikativ, har lätt för att sätta dig in i olika användarbehov och har förmågan att på ett pedagogiskt sätt guida våra användare i systemet. Du kan arbeta med att felsöka och analysera samtidigt som du håller en hög servicenivå gentemot våra kunder. Det är också viktigt att du trivs med att arbeta såväl i ett team som självständigt.
Då vi är en internationell organisation är goda kunskaper i engelska en förutsättning eftersom du dagligen har kontakt med våra kollegor i England och på Island.

Har du dessutom kunskap eller erfarenhet av skolans uppdrag är det meriterande.

Vad erbjuder vi?

Vi befinner oss i ett expansivt skede med en stark tilltro på framtiden. Du kommer till ett härligt gäng med stort engagemang och högt i tak! Vi erbjuder dig en gedigen introduktion så att du snabbt ska komma in i din nya roll.
Verksamheten präglas av korta och snabba beslutsprocesser där du har möjlighet att vara med och påverka.
Det kommer i förlängningen att finnas möjlighet att gå in i olika typer av projekt/fokusområden inom företaget.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar InfoMentor med Experis.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Svensson, Experis på telefonnummer 044- 20 38 71 eller e-post linda.svensson@se.experis.com.

Vi jobbar med löpande urval så ansök redan idag. Dock senast den 15 nov!

Välkommen med din ansökan.