Kundsupport/Costumer service

Vill du arbeta nära våra kunder och är en fena på administration? Har du ett brinnande intresse och är en skicklig användare i något affärssystem? Trivs du i att samarbeta i grupp och ha ett nära samarbete med andra människor och avdelningar? Då är det här jobbet kanske något för dig?

Placering: 
Europa, Sundsvall
Bransch: 
Kundtjänstarbeten
Antal tjänster: 
1

Superior Graphite Ltd Europe ingår i en koncern, Superior Graphite, vilket är ett amerikanskt privatägt företag med huvudkontor i Chicago, USA. Koncernen har idag 3 st fabriker, 2 st i USA och en i Sverige. I Sverige håller vi till på industriområdet i Stockvik, 9 km söder om Sundsvall. Där har vi kontor, produktion och utlastning med drygt 40 anställda. Vi tillverkar syntetisk grafit till bla olje- och bilindustrin. Idag går drygt 95% av produktionen till marknader utanför Skandinavien, främst Europa och Asien.

Till vår avdelning Sales support kommer ditt huvuduppdrag att vara att ge våra kunder bästa möjliga service och du kommer att vara ansvarig inom vårt affärssystem.

Ditt arbete kommer främst att bestå av att:

  • Hantera hela orderflödet från kundorder till fakturering
  • Hantera kundförfrågningar och reklamationer
  • Förmedla försäljnings- och produktionsrelaterad information till berörda arbetsgrupper
  • Ansvara och utbilda användare så som kundsupport och försäljning i affärssystemet (IFS).

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är i Sundsvall. Arbetstiden är förlagd under dagtid. Resor i tjänsten förekommer.

Vem är du?

Vi söker dig som har en mycket god erfarenhet av arbete med kundsupport i kombination av goda kunskaper från något affärssystem. Har du eftergymnasial utbildning ser vi det som ett stort plus.

För att trivas i den här rollen har du ett tydligt kundfokus, är ambitiös, affärsmässig och ser värdet i att möta kunden på dennes villkor. Du är analytisk och att ställas inför komplexa frågeställningar är något som motiverar dig. Du stimuleras av att arbeta i en global organisation som ständigt utmanas i att tänka nytt och utvecklas, med hög kvalitet och kundnöjdhet som mål. Kvalitet är inte någonting du tummar på, trots att tempot är högt.

Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Vad kan Superior Graphite erbjuda dig?

Hos oss blir du en del av ett genuint och härligt gäng med framåtanda och en känsla för kvalitet i arbetet. Du kommer att arbeta i en platt organisation där beslutsvägarna är förhållandevis korta. Vid större investeringar krävs dock styrelsebeslut. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga avdelningar samt arbeta fritt med eget ansvar.

Kontakt

Vi samarbetar med Experis AB i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten eller vill veta mer är du välkommen att ringa Karin Frisendahl, Experis AB på telefon 070-3774546, karin.frisendahl@se.experis.com. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka din ansökan så snart som möjligt, Sista dag för ansökan är den 30 september.

Sista ansökningsdag
Snarast