Hej Upphandlingschef!

Vi är Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö vi är med och bygger det samhälle som vi alla vill bo och verka i. Både idag och imorgon. * Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö, är ett gemensamt driftbolag för Eskilstuna Energi & Miljö och SEVAB Strängnäs Energi. Läs gärna mer om våra uppdragsgivare på eem.se och sevab.com. * Vi är en av Sörmlands största arbetsgivare, med närmare 600 medarbetare. * Vår affärsidé: Tillsammans är vi det ledande energi- och miljö tjänsteföretaget. * De verksamheter vi driftar har en årlig omsättning på 1,8 miljarder kronor.

Placering: 
Eskilstuna
Bransch: 
Management, Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1

Gillar du att leda och bedriva förbättringsarbete? Vill du arbeta med att sprida kunskap om upphandlingar och inköp, samt säkerställa att fastställda mål och nyckeltal uppnås?

Då kan du vara vår nya upphandlingschef!

"Att jobba inom Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö är ett omväxlande arbete tillsammans med fantastiska kollegor. Vi har högt i tak och god sammanhållning. Ett stort plus är att vi har så bred verksamhet inom flera affärsområden, här finns alltid möjlighet att lära sig något nytt. Dessutom är energibranschen intressant. Som ledare uppmuntras jag i mitt arbete att både genomföra förändringar och leda i förändring."

Ida Elings Högberg, tf elnätschef

Se filmen om oss som arbetsgivare här. Vill du veta hur vår rekryteringsprocess fungerar? Klicka här.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder dig en tjänst som upphandlingschef. På vår upphandlingsavdelning finns fyra upphandlare som arbetar med strategiskt och taktiskt inköpsarbete. Därutöver finns en avtalssamordnare som även har rollen som systemförvaltare för e-handel. I din roll som upphandlingschef ansvarar du för att leda och fördela de upphandlingsuppdrag som ska utföras. Du rapporterar till ekonomichefen.

Upphandlingschefen säkerställer att bolagets inköpsprocess, rutiner och mallar stödjer lagstiftning för offentlig upphandling samt våra ägares direktiv. Avdelningen ska även proaktivt, i samverkan med verksamheten, upphandla avtal. En annan viktig uppgift är att underlätta inköpsprocessen genom hög grad av digitalisering, samt utbildning och stöd för dina kollegor. I rollen ingår också att driva kompetensutveckling av chefer, beställare och övriga inköpare. Upphandlingschefen svarar för att fastställda mål och nyckeltal uppnås, följs upp och rapporteras till våra ägare och övriga intressenter.

För att lyckas väl har du högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, teknik eller motsvarande. Det är viktigt att du har god förståelse kring tillämpning av upphandlingslagstiftningen, samt har vana av inköpsspecifika system. Du är en engagerad ledare som är van vid att driva förbättringsarbete och leda i förändring.

Vill du bli en av oss vill vi ha din ansökan senast den 20 februari 2020. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vänta inte med din ansökan! Har du några frågor är du välkommen att kontakta Niklas Carlén, ekonomichef. Du når Niklas på telefon 016-10 61 62 eller via e-post niklas.carlen@esem.se.

Vi värdesätter mångfald i vår verksamhet. Sökande kommer därför inte bedömas utifrån kön, könsöverskridande identitet, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.

ESEM bedriver samhällskritisk verksamhet, därmed är en del av våra tjänster säkerhetsklassade. Om denna tjänst är säkerhetsklassad kom­mer säkerhetsprövning genomföras innan anställningen, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Alla ansökningar går via ESEM:s system via denna länk https://karriar.esem.se/jobs/99779-hej-upphandlingschef

OBS! Inga ansökningar hanteras via Experis system.