Bilbolaget söker miljö- och kvalitetssamordnare

Bilbolaget tror på att skapa det bästa för våra kunder i form av tjänster som verkligen underlättar och medverkar till att det blir kul och enkelt att äga bilar från oss. Vi jobbar med Sveriges mest positivt omtalade varumärke Volvo och har alltid den senaste tekniken. Med märken som Volvo, Ford, Renault och Dacia erbjuder vi ett stort utbud på marknaden. Vill du vara med på vår resa? Då har vi jobbet för dig!

Placering: 
Gävle
Bransch: 
Kvalitet och miljö
Antal tjänster: 
1

Din nästa utmaning
Som miljö- och kvalitetssamordnare blir din roll att stödja organisationen i att uppfylla kunders, myndigheters och generalagenters förväntningar och krav. Lockas du av att vara en del av detta erbjuder vi dig en möjlighet att verka i ett framgångsrikt bolag med etablerad verksamhet och goda möjligheter till personlig utveckling.

I rollen som Miljö- och kvalitetssamordnare kommer du, tillsammans med dina kollegor, stödja organisationen i miljö- arbetsmiljö- och kvalitetsfrågor och driva vårt miljö- och kvalitetsarbete på ett framgångsrikt sätt. Du medverkar i projekt, du planerar, genomför och följer upp interna revisioner samt medverkar vid externa revisioner.

Att kunna utforma beskriva och effektivisera processer, rutiner och arbetssätt ingår i arbetet liksom att jobba med hållbarhet och ständiga förbättringar. Du stöttar och utbildar personalen inom kvalitet och miljö. Du stödjer aktivt verksamheten i att fånga upp förbättringspotential samt att säkerställa att det vi fångar upp leder till faktiska förbättringar som också sprids i organisationen.

Som person är du intresserad av affären och kan förklara nyttan likväl som ekonomiska aspekter kring vårt miljö- och kvalitetsarbete.

Vem är du?
Vi söker dig som har en framgångsrik erfarenhet av miljö- och kvalitetsarbete. Vi tror att du har en högskoleutbildning med inriktning mot kvalitet och miljöledning eller annan utbildning som är relevant. Du har kunskap av att arbeta med ledningssystem och har goda kunskaper inom ISO 9001, ISO 14001 och av olika kvalitetsverktyg.

Du är förtrogen med kemikaliesystem, lagbevakning och systemstöd för systematisk styrning och ledning. Har du erfarenhet av arbete med Canea One är detta meriterande.

För att du skall lyckas och trivas i din roll ser vi att du enkelt tar dig fram i såväl interna som externa kontakter. Du är en god kommunikatör med engagemang och framåtanda och självklart präglas ditt arbete av struktur, noggrannhet en hög planerings- och prioriteringsförmåga.

Du är van vid att arbeta med ständiga förbättringar samt korrigerande åtgärder för att kontinuerligt utveckla processer. Du inger förtroende och är bra på att med hjälpsam och lösningsorienterad attityd skapa långsiktiga relationer.

Som person är du prestigelös, lyhörd och orädd, med ett naturligt coachande förhållningssätt. Du ser det som en härlig utmaning att stödja organisationen i sin utveckling, med din passion för människor och ständiga förbättringar. Du kan inspirera, engagera och utmana. Du har en hög arbetskapacitet och trivs när du får arbeta självständigt.

Du har goda kunskaper inom Microsoft Office och uttrycker dig väl i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Vad erbjuder vi dig?
Vi är ett kvalitetstänkande familjeföretag. Hos oss blir du en del av en koncern med möjligheter till både professionell och personlig utveckling. Vi bryr oss om dig som anställd.

Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Bilbolaget med Experis AB ett företag i ManpowerGroup. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mats Andersson på telefon 026 66 30 22 eller via mail mats.andersson@se.experis.com
Vi tar emot din ansökan med registrerat CV via Experis hemsida.

Sista ansökningsdatum är 15:e oktober. Välkommen med din ansökan!

Om Bilbolaget
Bilbolagets verksamhet sträcker sig från Timrå i norr till Norrtälje i söder, via Sundsvall, Ljusdal, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn, Gävle, Sandviken och Östhammar. Bilbolaget Invest Sundsvall AB är moderbolaget som med fyra personbilsbolag, ett lastvagnsbolag och fastighetsbolag har cirka 530 anställda. Koncernen ägnar sig dels åt försäljning, service och tilläggstjänster med personbilar, transportbilar och lastvagnar, men också förvaltning av de egna och hyrda fastighetsbestånden.

Fordonsaffären omfattar försäljning av både nya och begagnade personbilar, transportbilar och lastvagnar och har fokus på att leverera helhetslösningar som förenklar kundens vardag.

Omsättningen uppgick under 2018 till ca 2,7 mdkr. Bilbolagskoncernen ägs av familjen Persson med Per-Olof Persson som styrelseordförande samt de tre sönerna Henrik, Anders och Martin som alla jobbar inom koncernen. Familjen Persson har siktet inställt på framtiden och jobbar långsiktigt med att hela tiden modernisera och återinvestera i verksamheten.

Vårt kundlöfte: Med personlig omtanke
Smaka på orden du också! Det är stora ord som vi lovar till var och en av våra kunder och den viktigaste faktorn för långsiktig lönsamhet. Därför vill vi ha engagerade medarbetare som har en vilja att göra skillnad i sina arbeten och ge våra kunder positiva upplevelser i mötena med dem. Vi vill att alla kunder ska känna sig betydelsefulla och att just deras behov är någonting som vi tar på allvar och har lösningar på.

Att vara omtänksam handlar om att bry sig om, vilja väl och visa intresse Vår filosofi är att omtanke i alla led vinner i längden. Och det gäller självklart även oss medarbetare emellan. Om vi lever på det sättet så kommer vi också omtänksamt kunna ta hand om våra kunder på bästa tänkbara sätt.