Ledigt jobb som Supplier Relationship Manager

Har du en eftergymnasial utbildning inom inköp, engineering eller logistik och två till tre års gedigen fabriks och logistikerfarenhet? Är du dessutom en inspirerande och utåtriktad person som drivs av att motivera leverantörer till att driva förändringar och förbättringsarbete, arbeta med problemlösning och att få arbeta i team? Sök då jobbet som Supplier Relationship Manager redan i dag!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Det här är ett konsultuppdrag med omgående start och som initialt är på tre månader men troligtvis blir det förlängt. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår kund som finns på Hisingen.

Dina arbetsuppgifter

I din roll är du en del av logistikavdelningen, där det i dagsläget jobbar 3 personer lokalt och 15 globalt på olika platser i världen.

I rollen kommer du främst att ansvara för leveransförbättring från leverantörerna. Du kommer även att hjälpa och utveckla leverantören så de levererar enligt satta krav .

Du kommer till exempel att:

  • arbeta med analys och uppföljning
  • besöka leverantörer
  • hantera kriser hos levernatörerna
  • informera om förseningar
  • vara länk mellan leverantör och fabrik
  • jobba proaktivt när det går

Vem är du?

Vi tror att du är en inspirerande och utåtriktad person som är driven, kommunikativ och lösningsorienterad i ditt arbetssätt. Du har en universitets- eller högskoleutbildning inom inköp, engineering eller logistik och det är meriterande om du trivs med att arbeta i team, bra på kommunikation och analys samt kan se till både helheten och detaljer.

Vidare söker vi dig som:

  • har erfarenhet av logistikprocessen
  • erfarenhet av att arbeta med kontinuerligt förbättringsarbete
  • har en eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik, engineering eller motsvarande
  • talar och skriver problemfritt på engelska och svenska
  • van att informera och kommunicera med andra
  • kan resa i uppdraget

Det är meriterande om du:

  • har arbetat med leverantörsutveckling och förbättringsarbete
  • har arbetat med problemlösning
  • är en god analytiker
  • kan se till helhet men också detaljer
  • är tydlig i din kommunikation

Erbjudande

Som konsult hos Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Sök tjänsten i dag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Carl-Henric Möller, 031-617235.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.