Operativ chef till Leissner Data AB

Är du Leissner Datas nya Operativa chef? Har du tidigare erfarenhet av en befattning med ansvar för utveckling av egna system samt drift- och support? Har du goda ledaregenskaper och kan leda genom andra chefer. Då kan du vara rätt person för tjänsten. Läs mer och ansök nedan.

Placering: 
Trollhättan, Göteborg, Uddevalla
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1
Typ av jobb: 
Rekrytering till företag 

Operativ chef till Leissner Data AB

Leissner Data är ett privatägt IT-utvecklingsföretag som grundades 1969. Det är en del av Leissnergruppen, som även inkluderar Gotanet. Vi utvecklar kommunikationslösningar för telekomoperatörer och har bidragit till standarder och innovationer inom telekommunikation.

Vår vision är att bidra till att bryta upp dominansen hos stora telekomoperatörer genom att leverera kostnadseffektiv mjukvara och etablera interoperabilitet för nya, snabbt växande, oberoende operatörer. Leissners styrka är den flexibla och kundorienterade utvecklingen av ny och existerande funktionalitet för operatörer inom telekombranschen. Leissner produktfamilj inkluderar traditionella telekomsystem och en MVNE/ MVNO-kärnplattform. Alla system utvecklas av Leissner-anställda i Sverige.

Om rollen

Som operativ chef ansvarar du för att leda, driv och följa upp verksamhetens drift- och utvecklingsavdelning utifrån ledningens riktlinjer.

Du kommer att ha ett övergripande ansvar för avdelningarna och dess funktioner, våra leveranser samt personal- och budgetansvar.

Tillsammans med teamledare och funktionsansvariga leder du det dagliga arbetet med uppföljning och ledning av pågående aktiviteter. I din roll ingår även samverkan med externa parter.

Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Trollhättan.

Arbetsuppgifter

Ditt huvudsakliga ansvar är att säkerställa vår produktion för det interna och externa behovet samt till de uppdrag vi har med bland annat leveransplanering, resursfördelning m.m. Du stöttar och utvecklar våra processer i samverkan med andra funktioner i verksamheten.

Vem är du?

Du har tidigare erfarenhet av liknande befattning med ansvar för utveckling av egna system samt drift- och support. Du har goda ledaregenskaper och kan leda genom andra chefer. Du har god kommunikativ förmåga, såväl i tal som skrift med en förmåga att engagera och motivera medarbetare.

Tempot är varierat vilket ställer krav på att du kan prioritera och arbeta strukturerat under tidspress.

Vi ser gärna att du har en välutvecklad social förmåga, lätt för administrativt arbete med sinne för ordning och reda.

Egenskaper som analytisk, lätt för samarbete, kvalitetsmedveten, tekniskt intresserad är viktiga egenskaper för att fungera i rollen. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Vad erbjuder vi dig?

Leissner Data befinner sig i ett mycket spännande läge där 5G och IoT ger oss stora möjligheter att positivt påverka vårt företagsresultat och vår personliga utveckling. Tillsammans och med hjälp av våra olika kompetenser och erfarenheter ska vi fortsätta att utveckla ett redan starkt team. Här får du möjlighet att jobba med kvalitetsprodukter som är mycket uppskattade av våra kunder.

Så här söker du jobbet

I den här rekryteringen samarbetar Leissner Data med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Svedberg på, maria.svedberg@se.experis.com alternativt 079-0763749. Vi arbetar med ett löpande urval så sök gärna redan idag, dock senast 16 Augusti. Inga intervjuer kommer att hållas under vecka 28-32.

Varmt välkommen med din ansökan!