Redo för ett uppdrag inom strategiskt inköp?

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Placering: 
Linköping
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som konsult inom Experis Finance och på konsultuppdrag som strategisk inköpare hos vår kund Saab Aeronautics i Linköping. Uppdraget kommer initialt pågå under ett år men med möjlighet till förlängning.

Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar bland annat för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet.

Som strategisk inköpare kommer du att arbeta med affärer, projekt och affärsrelationer. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta att upprätthålla en god affärsrelation med utvalda leverantörer, ansvara för upphandling av pågående och nya projekt samt sluta leverantörsavtal. Arbetet innebär ett tätt samarbete med teknikorganisationen och bearbetning av leverantörsmarknaden. Du kommer att utveckla och följa upp leverantörsstrategier samt arbeta med leverantörens långsiktiga åtagande gentemot Saab. Vidare kommer du att arbeta med kostnadskalkyler, kostnadsutveckling och besparingsprogram samt att med din erfarenhet bidra till en utveckling av processer, metoder och verktyg.

Vem är du?

Vi söker dig som besitter gedigen erfarenhet inom affärer med inriktning mot kvalificerat inköpsarbete. Vi lägger stor vikt vid att du har god förmåga att bygga långsiktiga relationer, har lätt för att samarbeta samt är uthållig och ihärdig. Som person ska du även vara drivande och ditt arbete ska präglas av struktur, noggrannhet och gott affärsmannaskap. Givetvis är det meriterande om du har en akademisk bakgrund som civilekonom, civilingenjör, jurist eller motsvarande men det viktigaste är din arbetslivserfarenhet och förmåga att skapa relationer. Du skriver och förstår engelsk och svensk text obehindrat, samt talar engelska och svenska språket flytande. Registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras.

Kontaktperson

Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut varför vi välkomnar din ansökan redan idag. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta tina.linner@se.experis.com