Riksbyggen rekryterar Leveranschef ekonomisk förvaltning

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen! Riksbyggens marknadsområde Jämtland söker en leveranschef för ekonomisk förvaltning som ska leda och utveckla verksamheten. Vi kan erbjuda ett spännande jobb tillsammans med vårt gäng i Östersund. I Riksbyggen arbetar vi långsiktigt och utvecklar hela tiden vår verksamhet för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. Vår kärnverksamhet är bostadsrättsföreningar, men vi har även uppdrag åt privata och offentliga fastighetsägare och företag. Marknadsområde Jämtland har ca 65 medarbetare och utför tjänster inom ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsservice.

Placering: 
Jämtlands län, Östersund
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Kontor, Administration, HR, juridik, Management
Antal tjänster: 
1

Vad ska du göra?
Som leveranschef för ekonomisk är ditt främsta uppdrag att vara en god ledare för verksamhetens 11 medarbetare och ha ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i leveransen mot kund.

I din roll som ledare ingår att skapa engagemang och motivation liksom förutsättningar för medarbetare att kunna utvecklas och ta eget ansvar. Du har också en viktig uppgift att forma ett positivt arbetsklimat och en dynamisk arbetsplats där mål, arbetsuppgifter och ansvar är tydliga men där man samtidigt har roligt och utvecklas och där initiativkraft, affärsmannaskap och servicekänsla premieras. I ditt chefsansvar ingår frågor som resursplanering, kompetens­försörjning och förebyggande friskvård. Ansvar att säkerställa en god och säker arbetsmiljö är en självklarhet liksom att genomföra medarbetar- och lönesamtal.

I rollen förutsätts du ha ett nära samarbete med säljorganisationen. Du deltar i budget- och prognosarbetet samt uppföljning av resultatet som sker på kundnivå snarare än verksamhetsnivå. Du rapporterar till Marknadsområdeschefen och ingår i marknadsområdets ledningsgrupp. Helhetsperspektivet är viktigt.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet att leda personal och verksamhet. Du har relevant utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning på fastighetsekonomi eller redovisning (högskola/universitet, YH/KY eller motsvarande).

Du är en engagerad ledare som har erfarenhet att driva förändringsarbete. Du har god samarbetsförmåga och hög servicekänsla och motiveras av att utveckla verksamheter. Du har en mycket god kommunikativ förmåga både i tal och skrift och har god analytisk förmåga.

Tjänsten kräver B-körkort. Viss del av arbetet kommer att ske kvällstid, detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid.
Placering är i Östersund.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via experis.se jobb-id-nr 41390. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan redan idag, dock senast den 9 april. Om Du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 -377 20 63 alt annakarin.bergqvist@se.experis.com