Supporttekniker / IT support hos våra kunder i Stockholm

Brinner du för IT och vill fortsätta utvecklas inom området? Vi på Experis IT söker för vår konsultverksamhet både 1st Line och 2nd Line supporttekniker med 6 månaders erfarenhet av IT Support. Vi har flertalet stora kunder i Stockholm som efterfrågar dessa roller. Konsultuppdraget har omgående start.

Placering: 
Stockholms län, Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
3

Hur ser arbetet ut?

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att ta emot felanmälningar och registrera ärenden.
Du kommer göra initial felsökning och tillämpa kända lösningar för att snabbt återställa användarens problem.  I din roll innebär även administration av konton och du har behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.

Som supporttekniker kommer du aktivt hålla dig uppdaterad kring kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dem. Du kommer även hålla dig informerad om kunders avtal och arbeta för en jämn leverans gentemot kunds avtal.

Mer information om företaget och rollen ges vid en personlig intervju.

Vem är du?

Vi söker dig som är ansvarsfull och strukturerad. Då du daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded, du ska tycka om att arbeta i ett högt tempo och vara öppen för förändring. Du ska även vara uppgiftsorienterad och tycka om att arbeta både självständigt och i team. Som person är du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.

Vi söker dig som har minst 6 månaders erfarenhet av IT support via telefon och erfarenhet av ärendehanteringssystem och fjärrstyrningssystem.
Vi ser gärna att du även har minst 6 månaders erfarenhet av olika system som t.ex. Active Directory, Exchange, VPN, Ofiice 365 & Exchange


Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult oss på Experis.

Vad kan vi erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Experis eftersträvar mångfald

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatspecialist My Ambrén på mambre@se.experis.com

Sökord: Supporttekniker, IT, IT-support, helpdesk, first line, second line, service, customer service, kundrådgivare, kundsupport, kundtjänst, AD, active directory

Sista ansökningsdag
Snarast