Inköpare/förrådsansvarig sökes för långt uppdrag

Söker du ett jobb där du kan utveckla dina kunskaper inom inköp och logistik? Trivs du i ett jobb där du får direkt kontakt med kunder och tycker om att ge service? Söker du ett långsiktigt jobb där du kan arbeta en längre tid? Då har vi på Experis Finance en unik möjlighet för dig! Läs mer nedan om jobbet och skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Om arbetet:

Ort: Kranskommun ca 20 min från centrala Göteborg
Start: Omgående
Omfattning: 100%
Uppdragslängd: Konsultuppdrag på initialt 6 månader med goda chanser till förlängning eller anställning hos kund

Vi söker nu en inköpare till vår kund som är verksam inom kommunala sektorn. Du kommer att arbeta med inköp och avrop direkt till företagets medarbetare samt till företagets förråd. Din roll innebär att fungera som ett stöd vid inköp till olika verksamheter inom sektorn och du kommer även att ansvara för lagerhållningen av förrådsmaterial.

Övergripande ansvar:

  • Befattningen innefattar ansvar för kostnadseffektiva inköp
  • Ekonomiredovisning
  • Kvalitets-, miljö-, och arbetsmiljöarbete
  • Arbeta utifrån lagkrav och ingångna avtal inom eget område.

Arbetsuppgifter

  • Inköp/avrop av material till förrådet samt inköp/avrop av material till de övriga verksamheterna
  • Medverka vid nya upphandlingar
  • Ansvara för in- och utleveranser av material
  • Hantera och kontera fakturor
  • Vara delaktig i miljöarbetet, hjälpa enheterna med deras kemikaliehantering
  • Ansvara för den dagliga tillsynen av förrådets olika ansvarsområden
  • Medverka i utveckling av arbetet för högre produktivitet och till att onödiga kostnader elimineras

Den vi söker

Till detta konsultuppdrag söker vi dig som har erfarenhet av inköp och logistik, rollen passar dig som tidigare arbetat med operativt inköp, förråd/lager eller liknande arbete där du träffat kunder. Du trivs med att arbeta i en kombinerad roll som innebär administrativa uppgifter samt att hjälpa medarbetare och kunder i förrådet.

Som person är du initiativtagande, nyfiken samt tycker om att arbeta kontinuerligt med förbättringar i processer och verksamhet. Du har hög servicekänsla och lätt för att samarbeta med andra såväl som att sköta dina uppgifter självständigt.

Kvalifikationer

  • Teknisk eller ekonomisk gymnasieutbildning
  • God datorkunskap inom Microsoft Word/Excel samt inköps- och lagersystem.
  • Flytande i tal och skrift på svenska
  • B-körkort

Meriterande:

  • Kunskap inom Agresso fakturahanteringssystem samt lagerhanteringssystem
  • Proceedo inköpssystem
  • Truckkort

Låt oss på Experis bli din karriärpartner:

Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT, Engineering och Finance. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på: https://www.experis.se/swe/vart-erbjudande/konsult/

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Matilda Pihl på Matilda.Pihl@se.experis.com .

Sista ansökningsdag
Snarast