Team Manager Contact Center Sales till BSH

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team! BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.1 miljarder euro under 2016 och mer än 58,300 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss. Läs mer på www.bsh-group.com

Placering: 
Stockholms län, Stockholm
Bransch: 
Management
Antal tjänster: 
1

Vill du vara med och utveckla kundservicen för marknadsledaren inom Home Appliances? Vi har en spännande roll för dig i vårt duktiga Contact Center team.

Arbetsbeskrivning
Contact Center Sales består av ca 40 medarbetare och som en av tre Team Managers har du personalansvar för ett team om ca 10 medarbetare och rapporterar direkt till Head of Contact Center Sales Northern Europe. Ditt team hanterar alla kundärenden gällande inköp av vitvaror. Kunderna är både återförsäljare och entreprenadbolag inom byggsektorn. Du har ett totalansvar för att ditt team och dina enskilda medarbetare uppnår definierade mål för exempelvis kundnöjdhet, servicegrad och effektivitet.

I det dagliga arbetet ingår bland annat:
• att coacha, inspirera och entusiasmera dina medarbetare
• personal- och kapacitetsplanering samt rekrytering
• att löpande tillsammans med ditt team utveckla och optimera arbetsmetoder, rutiner och processer i syfte att höja kvalitén på de tjänster ditt team erbjuder
• att säkerställa att ditt team uppnår målen genom att kontinuerligt analysera och följa upp nyckeltal relaterade till kundupplevelsen.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst tre års ledarerfarenhet inom kundservice och/eller Supply Chain. Som chef är du coachande och kan inspirera ditt team genom ditt brinnande engagemang och intresse för medarbetaren och affären. Du har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, vidare är det är viktigt att du har god IT- och systemförståelse, gärna med erfarenhet av större affärssystem som t ex SAP och NKI verktyg. Du har tidigare erfarenhet av att implementera system och av att arbeta i projektform. Det är meriterande om du har erfarenhet från internationella bolag med engelska som koncernspråk och det är en fördel om du har arbetat nordiskt.

Som person är du innovativ och har en god initiativförmåga för att utveckla och optimera verksamhet samt relaterade processer. Samtidigt är du en strukturerad och organiserad person som har både strategiskt och operativt fokus. Du är positiv och lösningsorienterad och har alltid kunden, såväl den interna som den externa, i fokus.

Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar BSH Home Appliances med Experis. Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsult Katarina Thomasson, på 08-736 11 26 alt. katarina.thomasson@se.experis.com. Välkommen med din ansökan senast den 11 mars.