Alfa-kassan söker enhetschef till serviceavdelningen

Alfa-kassan grundades 1998 och är en av Sveriges arbetslöshetskassor. Organisationen, som omsätter ca 220 MKR, driver en utåtriktad verksamhet i nära samarbete med myndigheter och har knappt 140 medarbetare med huvudkontor i Sundbyberg och flera lokalkontor i landet. Alfakassan, som under 2015 betalade ut ca 800 MKR i ersättning, är Sveriges enda a-kassa som inte är organisationsanknuten och inriktad på specifika yrkes- eller branschområden. Vi välkomnar alla, såväl anställda och företagare som arbetssökande. Läs mer på www.alfakassan.se

Placering: 
Stockholms län, Sundbyberg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1
Arbetsbeskrivning
I rollen som enhetschef ansvarar du för en enhet under vår serviceavdelning innehållande kundservice, försäkringshandläggning och juridik. Tillsammans har enheten drygt 30 anställda. Rollen innefattar personal- och resultatansvar, arbetsmiljö och omvärldsbevakning för enheten och du ingår i en chefsgrupp om totalt fyra enhetschefer på avdelningen. Då Alfa-kassan är inne i ett stort och omfattande förändringsarbete, kommer ditt fokus ligga på att leda denna förändring som kommer att ha inverkan på både arbetsprocesser och system. Det blir också din uppgift att anpassa bemanning och personal till de nya förutsättningarna. Extra viktigt i en sådan omställning är att som enhetschef vara ett föredöme och agera efter organisationens värderingar. Du rapporterar till avdelningschefen och kommer att arbeta i våra nyrenoverade lokaler i Sundbyberg.

Vem är du?
Vi söker dig som är en erfaren ledare, gärna påbyggd med ledarskapsutbildning. Du har arbetat med eget resultatansvar och är van att arbeta målstyrt. I botten har du en akademisk examen inom juridik, samhällskunskap, statsvetenskap eller motsvarande. Vi ser att du har erfarenhet av offentlig verksamhet och gärna inom service. Eftersom det är stort fokus på förändringsarbete, ser vi det som nödvändigt att du är van vid förändringsledning och trivs i en organisation under ständig utveckling. Det är också en stor fördel om du har kunskap inom förvaltningsrätt. Som ledare är du mogen och drivs av att arbeta med människor och i team. Du har en coachande ledarstil och har förmåga att skapa förtroende hos både medarbetare och ledning. Du har en god problemlösningsförmåga och leder din enhet utifrån de övergripande mål som verksamheten har. Som person är du ansvarstagande, resultatinriktad och du har också hög integritet.

Vad kan vi erbjuda dig?
Alfa-kassan erbjuder en roll i en organisation som driver ett aktivt utvecklingsarbete i syfte att hela tiden förbättra verksamheten för att kunna ge bästa service till kunderna. Du får möjlighet att arbeta tillsammans med professionella och engagerade medarbetare i en verksamhet där du kan göra skillnad.

Kontaktperson
För mer information kontakta Experis chefrekryteringskonsult Anna Arborelius 072-537 50 11 eller Charlotte Ahlquist 073-506 72 05. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan snarast, dock senast den 15 januari 2017.

Välkommen med din ansökan!