Är du vår nästa IT-supporttekniker?

Är du på jakt efter ditt nästa steg i karriären och har ett stort intresse för IT? Då har vi på Experis IT din nästa tjänst där du kan bygga eller utveckla din karriär! Vi söker dig som både är ute efter 1st line tjänst men även 2nd line. Via en tillsvidare anställning hos oss på Experis IT får du möjligheten att jobba på allt ifrån stora och välkända företag till mindre och nystartade. Du bidrar med ditt engagemang och din kunskap och vi bidrar med utvecklingsmöjligheter. Vi går igenom ansökningarna löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Placering: 
Stockholms län, Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
3

 

Dina arbetsuppgifter som IT- supporttekniker

Som konsult på Experis IT kan dina arbetsuppgifter innefatta områden så som:

  • Administrera konton och behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
  • Identifiering av hårdvaruproblem
  • Ta emot IT relaterade problem via telefon och mail och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
  • Aktivt hålla dig uppdaterad gällande kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dessa.
  • Felsökning av nätverk
  • Ansvara för daglig uppföljning av den operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.

Arbetstider: Vardagar, kontorstid

Omfattning: 100 %

Ort: Stockholm

En mer detaljerad beskrivning av de tjänster vi har ges vid personliga intervjuer!
 

 

Vem är du?

För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person som har minst en gymnasieutbildning inom IT/ teknik eller motsvarande. Du har även tidigare erfarenhet av arbetat inom helpdesk, IT support eller motsvarande tjänst i minst 6 månader

Du har ett stort och brinnande intresse för IT och drivs att lösa problem. Då du daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded, tycker om att arbeta i ett högt tempo och är öppen för förändring. Som person är du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. Som person är du ordningsam och drivs av att ständigt utveckla dina kunskaper samt hitta och lösa IT problem. Då vi har ett flertal internationella kunder ser vi att du är obehindrad i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

 

 

Experis Academy – hos oss får du tillgång till värdefulla utbildningar och certifieringar inom IT!

Med Experis utbildningskoncept Experis Academy kan du växa i din roll både kompetensmässigt och karriärmässigt! Experis erbjuder dig värdefull utbildning genom e-kurser där vi står för din certifiering och du bidrar med din tid och ditt engagemang!  Hos oss på Experis kan du certifiera dig inom: Microsoft MCSA och MCSE, Cisco CCENT och CCNA, C#, Java 7, helt utan kostnad för dig.

 

Experis värdesätter Learnability!

Learnability, ett begrepp som beskriver en människas lust och förmåga att snabbt växa och utveckla sina kunskaper och färdigheter. Med koll på just din Learnability kan du påverka din anställningsbarhet under hela ditt arbets-liv.

Klicka på länken för att testa din Learnability

 

Vad erbjuds du som konsult hos Experis

På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner där våra konsulter erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar.

 

Våra värderingar

Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.

Våra värderingar betyder mycket för oss, det är utifrån dem vi har skapat vår gemensamma värdegrund som hela tiden utvecklas med alla oss som jobbar på ManpowerGroup. Genom våra värderingar kan vi också tydliggöra den riktning vi tar som bolag, till våra konsulter, kandidater och kunder.

  • People  - vi bryr oss om människor och den roll arbetet har i deras liv. Vi respekterar människor som individer, litar på dem, stödjer dem och ger dem möjlighet att förverkliga sina mål i livet.
  • Knowledge  - vi delar med oss av vår kunskap, expertis och våra resurser. Vi lyssnar aktivt och använder den informationen för att förbättra våra erbjudanden, våra tjänster och våra relationer.
  • Innovation  - vi är föregångare i arbetslivet. Vi vågar vara innovativa, vara pionjärer och utvecklas. Vi utmanar hela tiden för att finna nya och bättre lösningar.

 

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande då tjänsten önskas tillsättas snarast. Har du frågor om rollen som konsult är du välkommen att maila Linnea P. Eriksson på linnea.persson-eriksson@se.experis.com

 

Sökord: 1st Line , First-Line, 1stline , First line , First line support , First-line support , Support , Supportteknik , support teknik , IT Tekniker , IT teknik , IT-Tekniker , Supporttekniker , AD,  Support tekniker , Front Desk , Help desk , Kundtjänst, , Active Directory , VPN , Exchange , ärendehanteringssystem , fjärrstyrningssystem , fjärrstyrning , ärendehantering , uppgiftsorienterad , serviceminded , Technical Support Analyst , Technical Support , Service desk technician , Support technician