Experis söker en Planning Analyst

Experis söker Analytiker som ska arbeta med planering inom sales and operation och inventering hos vår kund i Fagersta. Är du intresserad av logistisk, statistik och att analysera? Söker du en ny och spännande utmaning som kan innebära ett stort steg framåt i karriären, då är det här jobbet för dig. Varmt välkommen med din ansökan!

Placering: 
Västerås
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Du blir anställd av oss på Experis och kommer att arbeta hos vår kund som analytiker. Där kommer du att vara en del av ett team beläget i Fagersta. Teamet har det globala ansvaret för efterfrågan, sales- and operationsplanning och inventeringsplanering. Tillsammans planerar, balanserar och hanterar vi för både lager, servicenivåer och logistikkostnader för både kundcenter, produktionscentra och distributionscenter över hela världen.

Arbetsuppgifter

Huvudansvaret för detta uppdrag är att stödja dina kollegor inom efterfrågan, försäljning och driftsplanering. Du kommer att vara en del av den globala lanseringen av vår kunds processer och dina analytiska färdigheter är avgörande för att lyckas. Du har inga problem med att hantera stora mängder data och dra korrekta slutsatser.

Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning, gärna inom logistik. Du kanske är nyexad eller har hunnit arbeta i några år. För att lyckas i denna position behöver du vara bekväm med att ta egna initiativ, vara strukturerad i ditt arbetssätt och har en god kommunikativ förmåga. Du är resultatorienterad och analytisk. Du är bekväm att arbeta inom olika kulturer, länder, på olika nivåer inom organisationen och externt med kunder. Du är duktig på förändringsledning.

Som person är du ansvarstagande och flexibel, du kan arbeta under eget ansvar inom givna tidsramar och du fungerar även bra i grupp.

För rätt person finns stor chans för övertag i anställning av vår kund.

Experis
Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och att du har en stor social kompetens.

Ansökan

Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Har du några frågor så är du välkommen att kontakta konsultchef Marica Nilsson på marica.nilsson@se.experis.com. Välkommen med din ansökan!