Inköpare rekryteras till SEFAB

Vad kan SEFAB erbjuda dig? Ett utvecklande och stimulerande arbete i en spännande och dynamisk arbetsmiljö med ett unikt medarbetarengagemang och närvarande chef som ser varje individs behov och potential. Det finns en bra variation på arbetsuppgifter där du kommer att möta olika typer av utmaningar. Vi är ett tajt gäng som har roligt tillsammans på jobbet. På SEFAB utvecklas vi varje dag. Vissa dagar är tuffare än andra men det är häftigt att få vara med och bygga framtid.

Placering: 
Norrköping
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik, Bygg, Anläggning
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning

Som inköpare på SEFAB kommer du ha övergripande ansvar för inköpsprocessen i specifika projekt. Du kommer att ha ett nära samarbete med ansvarig platschef för de projekt du är involverad i. Att alltid eftersträva att göra affärsmässiga och effektiva inköp med hög kvalité utifrån projektets och företagets bästa är din högsta prioritet. Följande arbetsuppgifter ingår i rollen:

◾ hantera samtliga inköp i specifika projekt
◾ upprätta och ansvara för inköpsplan, inköpsstrategi samt beslutsunderlag för projektinköp
◾ genomföra och följa upp förfrågningar, anbud, inköp och avrop enligt inköpsplan
◾ genomföra inköpsmöten och leverantörsutvärderingar samt medverka vid startmöten
◾ följa upp avvikelser och vara behjälplig vid regleringar med leverantörer och UE
◾ medverka vid kalkylstartmöten och vid kalkylgranskning
◾ bistå projektorganisationen med specialistkunskap angående inköpsprocessen i projekten
◾ bistå platsledningen vid avvikelser med kontroll av levererade produkter och tjänster
◾ teckna och följa upp RAM-avtal

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med inköp inom bygg. För att vara framgångsrik i den här rollen har du tidigare haft ansvar för entreprenadinköp i större projekt samt har hanterat alla delar i inköpsprocessen såsom förfrågningsunderlag, upphandling, inköpsstrategi, förhandling, beställning samt utvärdering. Vidare ska du ha kunskap inom byggteknik, ritningsläsning och kostnadsuppföljning. Du har erfarenhet av arbete med ekonomiavstämningar samt har mycket goda kunskaper i avtal och entreprenadjuridik.

Som person är du affärsmässig, strukturerad, noggrann och har god social förmåga. Du har en utpräglad egen drivkraft och kan arbeta självständigt samtidigt som du också har lätt för samarbete såväl intern som externt. Du drivs av att finna lönsamma och effektiva samarbeten med leverantörer.

Kom och bygg framtid med oss!

Om företaget
SEFAB bildades 1997. Idag är vi ca 150 anställda och under 2019 beräknas omsätta ca 800 MSEK. Verksamheten, som sträcker sig från Småland upp till Stockholm men huvudsakligen i Östergötland, styrs från huvudkontoret i Norrköping. Vi ingår i en koncern, med den stabilitet och de samordningsfördelar det innebär. Koncernen omfattar, förutom byggbolaget, sju fastighetsbolag samt bolaget Evakurent Uthyrning AB, som bedriver uthyrning av evakueringsbostäder, manskapsbodar, maskiner och verktyg. Just nu befinner vi oss i en mycket stark tillväxtfas med flera spännande projekt och behöver därför stärka upp med ytterligare en erfaren inköpare.

Kontaktperson
I denna tjänst samarbetar SEFAB med Experis AB. Du söker tjänsten genom att registrera din CV på vår hemsida och söka tjänsten genom länken nedan. Vi kan tyvärr inte hantera CV via mail utan endast via hemsidan. Om du är intresserad, sök tjänsten omgående då vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är 28/2. Om du har frågor vänligen maila rekryteringskonsult Hanna Lindeberg på hanna.lindeberg@se.experis.com alt ring på 011-194358.

Varmt välkommen med din ansökan!