Ledigt jobb som ekonomiassistent 1 dag i veckan

Är du en noggrann och effektiv ekonomiassistent med känsla för siffror och service? Vill du jobba deltid (6 timmar/ vecka) i Helsingborg? Då har vi kanske fått in ett uppdrag som passar dig!

Placering: 
Helsingborg, Malmö
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Om tjänsten
Till vår kund i Berga/Helsingborg söker vi nu en ekonomiassistent för ett uppdrag på 6 timmar per vecka. Du kommer ha som främsta uppgift att avlasta företagets ekonomiavdelning med att hantera och kontera alla inkomna leverantörsfakturor (fakturorna inkommer via brev eller e-post). Du kan i stort styra förläggningen av veckans timmar själv, i överenskommelse med vår kund.

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av oss på Experis men arbeta som konsult ute hos vår kund. Uppdraget kommer sträcka sig 3 månader framåt, ev. längre.

Arbetsuppgifter
Du ska ta emot, registrera, kontera och skicka vidare inkomna fakturor för attest.

Vi söker dig som
Företaget jobbar i ett, i Sverige, ganska ovanligt affärssystem så de har inget krav på att du har erfarenhet av just deras system, däremot är det en fördel om du arbetat med leverantörsfakturor i något/ några större affärssystem tidigare. Företaget har engelska som affärsspråk så goda kunskaper i både svenska och engelska är ett krav.

Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har i alla fall 6 månaders erfarenhet med dig av att ha arbetat med hantering och manuell kontering av leverantörsfakturor.

Som person är du en noggrann, serviceminded och tycker om/ har ett intresse av att lära dig nya system.

Låter detta som ett uppdrag som skulle kunna passa dig? Ta då chansen och sök redan idag!

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Snarast