2 lediga Jobb inom IT Support i centrala Stockholm!

Just nu söker vi 2 IT-konsulter för arbete som Help Desk Support/ IT Support till ett spännande, långsiktigt uppdrag hos en av de största och viktigaste myndigheterna i Sverige. Vi söker dig som är i början av din IT-karriär och redo för nästa utmanande steg. Du blir en viktig del av en internationell IT-avdelning med stora utvecklingsmöjligheter och chans till avancemang. Experis IT erbjuder fast anställning som IT-konsult hos oss!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
2

Om tjänsten som Help Desk / IT Support:

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och pågår tillsvidare.

Vår kund har sitt kontor på Kungsholmen i centrala Stockholm och är en av Sveriges största myndigheter vilket innebär stor rörlighet och chans till avancemang inom organisationen.

Avdelningen ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga IT-system inom myndighetens tillhörande infrastruktur samt för att anskaffa IT-system och IT-applikationer och införa dem i verksamheten.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden för rollen som IT Support / Help Desk

Som Support Tekniker/IT Support kommer du att ansvara för att utföra den första felsökningen för ärenden som inkommer via telefon. Registrera, kategorisera och prioritera ärenden samt göra workaround tillsammans med användaren. Detta innebär att du löser inkommande ärenden i den mån det är möjligt redan vid första kontakten med användaren på telefon.

I arbetet ingår också ett funktionsansvar för den del av säkerhets- och verksamhetsskyddet som omfattar it- och informationssäkerhet och signalskydd.

Myndigheten arbetar enligt ITIL-processer och i en dynamisk, Agil miljö.

Din profil
För att både passa in i, och trivas med rollen som Help Desk / IT Support tror vi att du är serviceinriktad, teknikintresserad och har en hög social kompetens samt gillar att jobba med problemlösning och teknik.

Kompetenskrav

  • Du har gymnasieutbildning med IT-inriktning, eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning.
  • Du talar och skriver både svenska och engelska flytande.
  • Du har svenskt medborgarskap.
  • Du har 1 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av arbete i First Line / HelpDesk / IT Support eller som Support Tekniker alternativt annan servicevana inom Call-Center eller Kundtjänst där du använt telefon som verktyg.
  • Du har 1 års erfarenhet av:
    • Felsökning av PC
    • Kringutrustning
    • Nätverkskommunikation
    • Microsoft Office
    • Microsoft Windows Operativsystem
    • Ärendehanteringssystem (AD eller ARS eller liknande)
  • Du har arbetat enligt ITIL eller likvärdig processhantering.

Det är meriterade om du har;

  • Arbetslivserfarenhet från rättsvårdande myndighet
  • Erfarenhet av NetWare, eDirector och /eller Active Directory
  • Erfarenhet av remote-hanteringsverktyg

Vad Experis kan erbjuda dig

Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera branscher så som IT, Telecom, Bank, Finans och Industri. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklingsmöjligheter och breda erfarenheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef hittar vi de rätta utmaningarna för dig och din karriär för att du ska kunna utveckla de kompetenser och mål som du vill.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial samt kostnaden för certifieringar. Vi erbjuder dig dessutom;

  • Lön när du är mellan uppdrag
  • Semesterersättning
  • Fast lön
  • Försäkring
  • Trygga kollektivavtal
  • Pensionsavsättning
  • Utbildningar vilka leder till certifikat i tex. Java och C++
  • Experis Academy

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Har du frågor om rollen som konsult är du välkommen att maila Talent Acquisition Specialist Viktoria Vershovsky; Viktoria.vershovsky@se.experis.com.

SEO:

IT Support , Help Desk , First Line Support , Call Center , Kundtjänst IT

Sista ansökningsdag
Snarast