Informationssamordnare till Swedavia i Malmö/Sturup

Vi lever i en värld i ständig förändring och på våra flygplatser möter vi hela världen. Vi ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling som ett modernt och hållbart företag. Vi arbetar tillsammans som ett team och hjälper varandra att nå framgång i respektive projekt. Du kommer att vara en viktig spelare i Swedavias projekt där du får möjlighet att påverka och ta stort ansvar. För dig som vill utvecklas är detta arbetsplatsen för dig.

Placering: 
Malmö
Bransch: 
Bygg, Anläggning
Antal tjänster: 
1

Dina arbetsuppgifter

I rollen utför du kontinuerliga uppdateringar av ritningar och modeller samt säkerställer ordning och struktur i vårt digitala förvaltningsstöd. Du kommer att utgöra en stödfunktion för att upprätta och säkerställa en god kvalité gällande Swedavias förvaltningsinformation. Med utgångspunkt från ett ägarperspektiv arbetar du med utveckling, förädling och administration av Swedavias fastighetsinformation. Du har en nyckelfunktion för övriga verksamheter med fokus på information, systemstöd och kunskap.

Du kommer att stödja projekten med löpande granskning av framtagna handlingar för att säkerställa att de uppfyller formaliakrav från Swedavia Fastighetsinformation. Detta skall framförallt ske i samband med MS-/TG-beslut, men kan även ske löpande under pågående projektering.

Exempel på arbetsuppgifter är:

  • Aktivt jobba med formaliagranskning av teknisk fastighetsinformation utifrån Fastighetsinformations specifika kravställning inom den/de disciplin(er) som konsulten upphandlas för.
  • Skriva granskningsrapporter och presentera i uppdragsorganisation
  • Informera projektens informationssamordnare, projekteringsledare samt programmets projekteringssamordnare om vilka avvikelser som konstaterats för att säkerställa att åtgärd kan vidtas.

Detta är ett vikariat som konsult med start i september och som sträcker sig till juni 2020

Vem är du?

Vi söker dig som har civilingenjörs- eller högskoleexamen med teknisk inriktning eller annan utbildning och/eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av projektledning eller med projektering med fokus mot El, ABK eller VA/Mark är meriterande.

Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet inom datasamordning och dokumenthantering. En fördel är även om du har kunskaper om Autodesks produkter samt god kännedom kring projekt och dess olika faser.

Som person är du driven, engagerad och självständig men också strukturerad och kvalitetsmedveten. Rollen innebär många kontakter med interna och externa aktörer. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att på ett pedagogiskt och lättillgängligt sätt förklara och utbilda inom ditt område. Du måste trivas med att ha "många bollar i luften".

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje där du kommer ha en betydande roll. Du kommer ha förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet.

Som konsult för Experis kommer du kunna ta del av våra partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen. Vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt utvecklings- och jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdrag eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatansvarig Jakob Bergström på jakob.bergstrom@se.experis.com

Sista ansökningsdag
Snarast