Avropare på en Supply Chain avdelning hos grossist i Strängnäs

Avropare hos en grossist i Strängnäs, ett arbete där du ansvarar för inköpen av det sortiment som du ansvarar för. Det är bra om du har förståelse för hela kedjan från leverantör till kund, med korrekta lagernivåer och att kunderna får sina beställda varor. Du ska hitta den optimala balansen mellan tillgång och efterfrågan.

Placering: 
Strängnäs
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Du kommer att ingå i ett team på 18 kollegor inom Supply Chain som har till uppgift att köpa in rätt mängd varor i rätt tid för att kundens lager ska hålla hög servicegrad till sina kunder. Du ska ha förståelse för hela kedjan från leverantör till kund. Du ska förstå vikten av att hålla korrekt lagernivå och hur man minimerar svinn. Din främsta utmaning är att hitta den optimala balansen mellan tillgång och efterfrågan inom ditt ansvarsområde och dina artiklar.

Om du förstår helhetsbilden så förstår du att kundens servicegrad är till stor del beroende av dina insatser. Beställningsflödet kan se väldigt olika ut och varierar under året, det innebär att du måste vara skicklig på att ta dagliga beslut och avgöra inköpsnivåerna. Det gäller att optimera nyckeltalen, ha koll på lageromsättningen och svinn samtidigt som du ska ha koll på rabatter, leveransdagar och volymkrav. Du kommer att ansvara för en varugrupp, där du arbetar med prognoser och lär dig kundernas behov och våra leverantörers avtal.

Du kommer att ha många kontaktvägar och samarbetsytor både inom inköps- och marknadsorganisationen men även inom övriga funktioner. Du har även ett samarbete med kunder, leverantörer och transportörer.

Vem är du?


För att passa för tjänsten har du:

* eftergymnasial utbildning inom Supply chain, logistik, ekonomi eller inköpa
* Du har vilja att lära och vill utvecklas.
* Erfarenhet inom området är meriterande men inget krav.
* Du är organiserad och strukturerad i ditt arbetssätt

Du tycker om att arbeta i team och ha många kontaktytor. Du har ett ekonomisk och affärsmässigt tänk. Du vill vara med och påverka företagets prioriterade mål

Vad kan vi erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Experis eftersträvar mångfald och vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Det går bra att ange sitt löneanspråk i ansökan. Uppdraget är ca 3 månader med start i maj/juni till slutet av augusti.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Konsultchef Sofie Andersson på sofie.andersson@se.experis.com.

Sista ansökningsdag
Snarast