Systemförvaltare till Gnesta kommun

Gnesta kommun är en aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta Flygplats.

Placering: 
Gnesta
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Vårt nära samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa. Gnesta ligger i Sörmland en dryg halvtimme från Stockholm och växer mer än någonsin. Vi är mer än 11 000 invånare och 800 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra medborgare och besökare bästa möjliga service och kvalitet. Du är varmt välkommen att bli en av oss!

Arbetsbeskrivning

I rollen som systemförvaltare kommer du att ansvara för systemförvaltning, samordning, uppföljning, utveckling av system samt integrationerna i systemen. Du kommer att vara avtalsansvarig gentemot leverantören Unit 4, samt tekniskt systemansvarig mot IT enhet. Du kommer också att vara ansvarig för kommunens systemförvaltargrupp som arbetar för utveckling och digitalisering av våra processer. Du kommer att driva påbörjat arbete och få sätta din prägel på våra framtida verktyg.

Om du tycker att arbetet låter intressant och du vill bli en av oss, så erbjuder vi stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter. Arbetsglädje och humor är viktiga ingredienser i vår arbetsvardag och de bidrar till att vi tillsammans utvecklar verksamheten för att ge bästa möjliga service till våra uppdragsgivare.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har förmågan att entusiasmera din omgivning genom att vara en god kommunikatör, nytänkande och kreativ. Du ska känna ägarskap över ditt ansvarsområde och vilja bidra med dina kunskaper till helheten. Vi vill att du har erfarenhet av lagar och kommunala avtal. Du behöver vara trygg i dig själv, van att jobba självständigt och i grupp samt ha förmåga att planera och prioritera ditt arbete. För att lyckas i rollen vill vi att du har erfarenheter av att jobba i projektform. Erfarenhet och kunskap i Agresso, UBW, e-handel samt ekonomiprocesser är meriterande.

För tjänsten krävs erfarenhet av systemförvaltning, förbättringsprojekt och processutveckling. Du har akademisk examen inom relevant område eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Det är naturligt för dig att bidra till ett gott samarbete och upprätthålla goda relationer. Du är strukturerad, duktig på att se samband och hittar utvecklingspotential för kommunkoncernen. Du har en god analytisk förmåga och väger samman olika aspekter såsom kvalitet, ekonomi och arbetsmiljö i dina analyser och arbetssätt. Att driva processer och nå resultat är något som attraherar dig. Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid, för rollen relevanta personliga egenskaper.

Känner du igen dig? Välkommen med din ansökan!

Kontaktuppgifter

I denna tjänst samarbetar Gnesta kommun med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt marie.gutke@se.experis.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Snarast