GD-assistent

Placering: 
Västernorrlands län, Sundsvall
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Från och med 1 september 2018 får Sverige en Myndighet för digital förvaltning. Myndigheten ska vara en katalysator och öka digitaliseringen av den offentliga sektorn. Myndigheten ska driva förändring och sprida arbetssätt och kunskap om digital verksamhetsutveckling som hela den offentliga sektorn kan ha nytta av. Det kommer att vara en öppen och modern arbetsplats där ny teknik används och där det digitala är förstahandsvalet.

Vill du bidra till ökad samhällsnytta genom digitalisering? Vill du vara med och bygga en modern myndighet med modiga, kunniga och kvalificerade medarbetare?

 

Är du en självgående person med hög social kompetens? Har du erfarenhet av kvalificerat administrativt stöd? Vi söker nu dig med en mycket god känsla för struktur och koordination för att axla nyckelrollen som GD-assistent.

 

Arbetsbeskrivning

Som GD-assistent kommer du att ha en strategiskt viktig roll i myndigheten, ha stor inblick i vad som händer i organisationen och bistå generaldirektören i det dagliga arbetet. I arbetet ingår också att upprätta protokoll, samt sammanställa beslutsunderlag till GD och ledningsgruppen. Du kommer även att koordinera och ansvara för bokningar och GD:s kalender samt vara ett administrativt stöd vid bl.a externa möten, evenemang och resor. Arbetet innebär många kontakter både internt, nationellt och internationellt.

 

Vem är du?

Då myndigheten är i etableringsfasen krävs det att du trivs med att bygga struktur och rutiner där inga svar finns på förhand. Tycker om att arbeta självständigt och är van att ta egna initiativ.

Vi söker dig som har:

  • Lägst gymnasieexamen
  • Mycket god kännedom om och erfarenhet av administrativt arbete i statlig myndighet
  • Mycket goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska

Meriterande

  • Eftergymnasial utbildning med anknytning till arbetsområdet
  • Erfarenhet av textbearbetning och god känsla för form, layout och kommunikation
  • Grundläggande kunskaper i ekonomi

Personliga egenskaper  

För att trivas i denna roll ser vi att du gillar att utveckla verksamhet och bygga nytt. Du är säkert en engagerad och flexibel person som tycker om att ta egna initiativ. Du har en god social kompetens och har ett professionellt bemötande i alla lägen. Du kan hantera olika situationer på ett ansvarsfullt sätt utan att göra avkall på noggrannhet och kvalité.

Du har en personlig mognad med hög integritet, är lyhörd och har lätt för att samarbeta med andra. Du har lätt att uttrycka dig i skrift och tal och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i augusti 2018.

Vi eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen vad gäller kompetenser och erfarenheter och vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Är du intresserad?

Experis AB i Sundsvall håller i rekryteringen och ansvariga rekryteringskonsulter är Alexandra Köhn 070-2873930  alexandra.kohn@se.experis.com eller Karin Frisendahl 070-3774546 karin.frisendahl@se.experis.com

Fackliga kontaktpersoner är Roger Pettersson för Seko 070-609 06 13, Jonas Lidberg för Saco-S 070-665 29 65 och Marie-Therese Gyllhede för O FR 076-135 00 88.

Din ansökan med CV och ett brev där du beskriver varför just du passar för rollen vill vi ha via länken nedan senast den 29 april.

Läs mer om myndigheten via länken

www.sou.gov.se/fi-201709-utredningen-om-inrattande-av-en-myndighet-for-digitalisering-av-den-offentliga-sektorn/

Läs mer om att flytta till Sundsvall här:

https://naringslivsbolaget.se/etablera-och-utveckla-foretag/inflyttningsservice/