Innesäljare till Siemens Energy

Är du intresserad av att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter där du har kundkontakt och koordinerar reservdelsprojekt över hela världen? Trivs du med att ha säljfokus och arbeta mot många gränssnitt? Då kanske det är dig vi söker! Välkommen med din ansökan!

Placering: 
Finspång
Bransch: 
Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1
Typ av jobb: 
Konsultuppdrag 

Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare med start i oktober. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos Siemens Energy i Finspång.

Vi söker en person till rollen som Sales Engineer inom Siemens Service säljorganisation som ansvarar för att sälja reservdelar och koordinera reservdelsprojekt till Siemens MGT Gasturbiner. Avdelningen säljer reservdelar till gasturbinkunder över hela världen. Vi arbetar med planerade serviceinspektioner och oplanerat underhåll vilket gör arbetet flexibelt och omväxlande. Du kommer att arbeta med ett stort nätverk och arbeta med många olika avdelningar, både internt, externt och globalt.

Avdelningen har en viktig roll i säljprojekten där vi driver vår försäljning, rapporterar och har budgetansvar. I säljteamet arbetar du mot gränssnitt så som inköp, teknik och projektledare. Primärt fokus för kontoret är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet, framförhållning och säljfokus.

Du arbetar som säljansvarig för reservdelar till våra gasturbiner. I säljprojekt har du ett nära samarbete med lokal marknadsansvarig säljare samt säljare i regioner runt om i världen för att offerera och sälja reservdelar. Du har även möjlighet att driva större reservdelsprojekt tillsammans med teknik. I din säljroll ansvarar du för prognos och budget av dina försäljningar på din marknad - både kort- och långsiktig prognos. Arbetet innefattar även ständiga förbättringar för försäljning av reservdelar, möjlighet att driva och delta i projekt för verksamhetsutveckling samt representera reservdelsförsäljning i ett eller flera gränssnittsforum.

Vem är du?

Vi söker dig som har utbildning inom logistik eller några års arbetserfarenhet inom logistik. Du är tekniskt intresserad med erfarenhet av försäljning samt har intresse för att förbättra kundrelationer.

Som person ser vi att du är organiserad, strukturerad, tycker om problemlösning och strategiskt tänkande. Du trivs med att ha en koordinerande roll mot ett flertal gränssnitt och många bollar i luften. Du är en lagspelare och har lätt för att jobba inom och över avdelningsgränser, tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete.

Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Office paketet.

Tidigare erfarenhet av arbete i SAP och ekonomiska kunskaper är meriterande.

Tjänsten kräver att du har goda kommunikationsfärdigheter muntligt och skriftligt i både svenska som engelska.

I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas på dina personliga egenskaper och vi söker en person som trots många avbrott kan fokusera på sina uppgifter och har en förmåga att prioritera i sitt arbete. Du kommer att ha kontakt med många olika avdelningar och individer och det krävs därför att du har förmåga att samarbeta och leverera en hög servicenivå.

Vad kan vi erbjuda dig
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Kontaktperson
Ansök via ansökningslänken här bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Eva Wisth på 011-19 18 97 eller på eva.wisth@se.experis.com. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!